Jag som inte skulle…

...fylla lådan med jord den här säsongen. Men nu har jag gjort det iallafall, och den svalde mycket kan jag säga. Gräslöken från Lilla Sjöhagen har fått flytta in, och en liten planta Rosmarin, men det är också allt. Hade en liten fröken på besök i veckan och med sig hade hon två hinkar kompost, som vi hjälptes åt att hälla i.

Innan jorden åkte i, lade jag ett lager med kartong för att förhindra lite av ogräs tillväxten.

Härlig kompost, men två hinkar förslog inte, men jag vet var man kan hämta mer!

Gräslöken från Lilla Sjöhagen ska nu få växa och frodas här i ena hörnet, det kommer att bli kryddväxter i denna delen. Kompostnät täcker hela lådan - inga små katter i odlingarna!

 


Kommentarer
Postat av: Anna susar in

Underbart...nääe varför vänta..det är bättre att dra igång o vara i startgroparna till våren..kompost är magi..

2012-08-17 @ 18:48:22
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0