Skaparlust...

Jo, man ska leva här och nu, men då skaparlusten sätter in då måste man passa på att jobba för framtiden. Igår gjorde jag ett dagsverk – nästan….  
   
   
För nu har jag byggt en stor odlingslåda till nästa säsong.
Har gått och funderat på det där ett litet tag och hade väl bestämt mig för att den skulle var klar innan semestern var slut….

Så i fredags var jag till bygghandeln och köpet reglar och virke.

Igår så målade jag det och hade väl tänkt mig att fortsätta med det hela idag. Fast det bästa är ju att smida när järnet är varmt, så sagt och gjort jag gjorde klart lådan och sedan som pricken över i, så lade jag en gång av plattor mellan det befintliga landet och nya lådan, en skottkärra brett, det var nog en god idé skulle jag tro!

Men fyller den med jord, det gör jag först till våren….


Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Vilka bra idéer du kommer på och förverkligar! Jag är sååå imponerad! Vad fint det blev! Kram

2012-08-05 @ 08:08:20
Postat av: Susanne Linnér

Bra jobbat kusin! Om jag ändå hade ork, men det kommer så småningom. Ska bli kul när din "leverans" är här :)

2012-08-05 @ 10:15:27
URL: http://sussli76.blogspot.se
Postat av: Anna susar in

Himmel o plättar..du kan visst allt du..snickra är en konst som jag inte behärskar. Men du tycks vara briljant. Så fint..du kommer så full fart i den lådan..upphöjda bäddar är absolut det bästa. Jag sneglar på ditt land där bredvid..shit..du är lite galet härlig på att odla :)

2012-08-05 @ 17:48:55
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0