Sms konsultation

 
Efter många moment av skålla, skala, mala, vila, smörja formar, 
kavla, sporra, och montera så var det ju dags att ta ut
Helena Bakelserna ur ugnen.Men ska kakorna svalna i formen
eller stjälpas upp direkt?? Inte kom väl jag ihåg det och inget stod
det i receptet. Då får man ta till sms-konsultation! Jag lyssnade på 
vad faster H hade att föreslå, fast att hon aldrig hade bakat dessa
någon gång. Men det funkade bra - jag lät dem svalna av i formen
och sedan trillade de ur så lätt! En trillade snabbt in i munnen!
   
Mums vad gott det var, de är verkligen värda tiden det tar att göra dem.
 
 

Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Vad fina de blev! Och vad kul att jag kunde bidraga med ett litet råd. Kram från faster

2012-12-20 @ 19:26:28
Postat av: Farmor

Dom är säkert lika goda ,som dom är fina att se på.
Mycket proffsigt får jag säga .
Synd att jag inte kan komma och provsmaka.
Kram !

2012-12-21 @ 15:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0