Ibland får man tänka om...

Jag hade ju fixat plats till min vattentunna, satt växtstöd och tänkte ju ha luktärter som slingrade sig runt om. Men nu har tunnan flyttat, för i gropen har det planterats ett Blåbärstry. Det blev inte amerikanskablåbär som jag först tänkt mig, utan det blev ett Blåbärstry – Anja.

(En låg buske som härstammar från Kamtjatka i nordöstra Asien, och
ger bär på hösten, och bladen ska få en trevlig gul höstfärg.
Men vi tänker inte på hösten ännu!)

Varför blev det så här då? Jo, för att jag fått en jättestor vattentunna av min bästa granntant. Hon flyttar nu från sitt stora hus till ett mindre, och behöver inte längre någon vattentunna – så då fick den flytta över till denna sida vägen. Ibland blir det inte som man tänkt sig – men har man tur kan det ändå bli till det bättre!


Kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in..

Ja men du jag hörde att din bästa granntant skulle flytta..så generöst av henne att skänka dig en tunna..perfekt..



Aha Blåbärstry..tänk så mycket det finns som man inte har en aaaaning om :)ja då blir det fina färger hos dig..

2012-05-07 @ 20:07:12
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0