Lyckligt slut

Igår så fick jag rädda livet på den lille Rödhaken. Elvis kom så stolt in med Rödhaken i munnen, släppte greppet för att leka med den. Men snabbt som blixten flög fågeln upp och satte sig över mina köksskåp – bland burkar och kannor. Elvis fick respass in i ett annat rum, jag fick mig en liten klätter övning – för att  ta den lille söte Rödhaken i handen och "kasta" ut den. Jo, han kunde flyga, gjorde en liten lov över Anisörten för att sedan komma tillbaka och landa på verandagolvet. Där satt han en bra stund lätt omtumlad. Undra om det var samma  Rödhake jag såg i hallonlandet idag? Huvudsaken var ju att han klarade sig! För Rödhakar tycker jag så bra om.


Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Vad härligt att du kunde rädda den! Det är inte särskilt roligt med fåglar som katten bär med sig inomhus.. Men, men det är sån't man får räkna med som kattägare. Kram till dej och katterna

2012-09-22 @ 11:05:09
Postat av: Anna ..tassar in..

En liten lov över Anisörten ...så härligt det låter..mmmm naturen är lite grym..tur att du har ett hjärta av guld.

2012-09-22 @ 15:35:04
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0