Dags att så!

   
Så sköt krokusarna jag köpte förra lördagen i höjden
och blommar så fint - det vill till att göra som det står
på den lilla lappen:
Håll drömmarna vid liv. Snart är det vår!
I veckan som gått har jag varit ute på huvudlagret och
hämtat in en säck jord, den var väl fryst så den ligger i
badkaret för att tina upp. Jag har också skruvat ihop ett
litet växthus till, för idag ska jag fylla mina krukor med
jord och sätta de första tomatfröna!
(Jag har kollat,med släktens egna tomatexpert
och han säger att det är dags.)
Alice inspekterar den frusna påsen
 
Från platt kartong till ett liten hus!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Himmel är det redan dags för tomatfröna..oj..bäst att inhandla dem nu då..så trevligt med växthusen..nu j-klar kör vi igång då :)

2013-02-17 @ 13:19:43
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0