Lätt påverkad.....

Nu har Anna Filipendula Rudbeckia,
satt griller i huvudet på mig......
Ner i källaren har jag en stor zinkbalja.
(Den har några år på nacken kan man
säga, för då min mamma var liten
så badade hon i den.)
Men nu ska den upp och ut i det fria!!
Jag ska anlägga en liten äng i den.
På den "konstgjorda" ängen ska det växa:
Jungfrun i det gröna - 'Mulberry Rose',
Pionvallmo -  'Black Dragon' och
Kornvallmo - 'Bridal Silk'.
Ängen kommer att gå i vita och lila toner 
dvs. precis i min smak!
Fröbeställningen är lagd och i
september - oktober då är det
dags att anlägga, sen så ska det
spira fint till nästa sommar!

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Spännande, jag har läst att man kan så ängsblomsfrön. De trädgårdar jag i mitt liv har haft till mitt förfogande har definitivt varit hagar/ängar där allt har varit mer eller mindre vildvuxet! Här slås många hagar med lie, då sparar man alla arter till nästa år.
Kram

2013-07-31 @ 18:03:53
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Himmel o plättar så roligt jag svimmar...........dunk!

Då kan vi skörda fröställningar o torka sedan..jag är tokglad i vallmofrökapslar..

Mina frö är redan hemma och ute har Malmberg ett litet lass grus..så nu j-klar ska det bli vallmo. Visst är det skoj att prova..ibland går det som man vill o ibland inte..men skoj är det medans det pågår.

2013-07-31 @ 19:13:38
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0