27 mil enkel resa....

Undertiden mannen körde cykelloppet, så åkte jag vidare från Falköping till Nossebro. Noga räknat lite utanför Nossebro till Malma Bredöl. Där besökte jag Café Magnolia, som har 220 Dahlia sorter. Jag kom dit strax innan kl.10 – för jag trodde mig ha läst att de skulle öppna kl 10.00. Men ack, ack det var fel. Kl 11 stod det på skylten. Hur skulle jag nu hinna till målgången?? Jodå jag gick väl runt där på parkeringen i solen och rätt som det var hörde jag ett flertal röster.

 
Jag gick runt hörnet och hittade kökspersonalen som var ute och tog en kopp kaffe i det strålande vädret. Jag frågade lite försiktigt om de kunde tänka sig att låta mig handla lite innan de öppnade. Klart de släppte in en så långväga kund. Det är bra med människor som är flexibla. Hon jag handlade av berättade att hon bara var där och jobbade lite extra, till vardags så byggde hon båtar.
Ååååå vad jag handlade! 15 underbara Dahliaknölar hade jag med mig ut samt en Uggla och en ”Mamma Mu” Kråka.
 
Alla 15 ska inte bo här – några ska mamma och pappa ha.
(Det fanns en trädgård till caféet som hette duga, nu hann jag inte besöka den men titta gärna dit i sommar då alla deras Dahlior blommar) http://www.cafemagnolia.se/

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken service!!! Så ska det vara :) Kram fina du!

2013-06-03 @ 21:44:44
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: engelsson

Men ååhh vilken söt uggla...den där kråkan lät intressant.. Dahlior..det är väl sådana med knölar som man måste gräva upp varje höst.. Tack fina du för din kommentar..jag är nedveten om att det var ett tungt inlägg..men jag behövde få skriva det. Jag har bearbetat just den biten att kunna säga det rent ut..vad som hände och hur jag mådde..och detta var nog sista steget i den processen..varm kram till dig som vågade kommentera.

2013-06-04 @ 07:24:30
URL: http://engelsson.blogg.se
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Jag ler med hela kroppen du är ju bara toppen ..jag kan se hela ja alltihopa framför mig hur du slet ditt hår o bara ville in :) vilken tur att du frågade..en vänlig fråga kräver ett vänligt svar..så är det ju.
Så kul det är när man hittar det där lilla extra som man ju letar efter på turnén..

Kramilikram på dig som tog mig med till Magnolialand..jag har oxå varit i dessa krokar men kom på än mer olämplig tid..men nästa gång..då..

2013-06-04 @ 21:32:38
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0