till hälften....

Idag åkte jag hem och åt lunch, inget konstigt med

det men Smulan var hel lustig.

Hon fick sin mat och åt upp hälften.

(det brukar säga gluffs och så är maten slut)

In med tassen i munnen och rota runt,

satte sig i ”kräkställning” upp och gå en sväng,

inte nöjd slicka sig om munnen in med tassen igen.

Ja så där höll det på.

Jag titta katten i munnen –fiskben var min tanke,

men jag hade serverat anka.

Nä jag såg inget lustigt.

Jag åt min mat och hon hölls med tassen i munnen.

Sedan då jag ätit klart så var Smulan

också klar – ut hade mjölktänderna

kommit på ena sidan i underkäken.

Hon såg nöjd ut då de låg på mattan!

Så till hälften tandlös….

 

Kommentarer
Postat av: Heléne

Stackars liten! Att tappa tänder kan vara jobbigt både för barn och katter. Men det fixade hon ju bra. Kram

2013-11-20 @ 19:01:08
Postat av: Susanne

Heja Smulan!

2013-11-20 @ 19:22:49
URL: http://sussli76.blogspot.se/
Postat av: Mia

Oj, stackars liten men tur att det inte var värre!!! Kram till er....

2013-11-20 @ 21:03:58
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: fixaren

Skicka katten till P-A

2013-11-20 @ 21:35:34
Postat av: Annika

Oj, men du fick ju svar på gåtan varför hon inte ville äta upp sin mat. Hon är då bara för söt.
Kram på dig.

2013-11-21 @ 15:55:13
Postat av: paula i pörtet

Hjälp vad är det du säger, tappar katten mjölkisarna? Det har jag aldrig märkt av under alla år jag haft katter! Skäms o rodnar om vartannat...borde säkert kolla hur Rambo ser ut i munnen. Men alla tappar de väl inte samtidigt hoppas jag, så munnen ser ut som ett skrynkligt äpple, hihi
Vår kissar är ju nästan jämngamla så då borde det vara dags här också
Kramen

2013-11-21 @ 16:16:08
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0