mera mmmm

Igår tog jag en genväg......
Inte riktigt likt mig skulle jag vilja säga.
Kan man göra det själv, så gör man det
också själv!
Men att plocka blåbär och lingon,
det är bland det tråkigaste jag vet.
I helgen hörde en kompis av sig
och sa att det gick bra att köpa blåbär.
Så då nappade jag på det.  Vid halv fem igår
kom det hem 6 liter blåbär. Bara att ställa
sig och rensa då....... Men de var färdig
rensade, bara att hälla från hinken ner i lagom
stora burkar och in i frysen!
(Min pappa sa att jag var galen, när det är
gratis och roligt att plocka dem i skogen)
 
För mig var de värda varenda krona!
Inte var det dyrt heller.
Han kunde hålla med om det då jag sa hur
dåligt med blåbär det är i år.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Instämmer helt! Världens tristaste att plocka! I år blir det ju inga bär , men det brukar finnas att köpa på torget :)
Kram

2014-07-29 @ 10:10:14
URL: http://ankistankar.blogspot.se
Postat av: Anna

Himmel så lika vi är..lika som bär :) jag vet inget tristare än just att plocka bär..bra gjort att köpa. Heder åt dig!! Så härligt med bad i B-vik o badsjö..gott fika o små prinsessor är berikande.

2014-07-29 @ 22:11:05
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: H i Östergård

Visserligen tycker jag om att plocka bär, men blåbär tar ju sådan tid att plocka. Här är det dessutom väldigt dåligt med blåbär så då är det toppen att köpa sig några liter. Ha det gott! Kram

2014-07-30 @ 06:58:12
Postat av: paula i pörtet

Vi har gott om blåbär i skogen, det vet ju jag som höll på med det när jag drattade ikull. Men nu har jag svår konkurrens i skogarna, massor av bärplockare i stora paketbilar från Ukraina o Polen som plockar för allt dom är värda. Dom kommer varje år o är artiga och trevliga, men visst, man får ändå se till att ha grejerna låsta, det finns ju rötägg bland alla folkslag..
Kram

2014-07-30 @ 21:50:08
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0