mer....

Köpte en tidningsprenumeration på mässan och
fick knölar av Chokladblomma....
...kommer att se ut så här i sommar
(jag har sparat mina knölar från förra året också,
snart dags att väcka dem)
Köpte också 12 styck
Mirabilis Jalapa....
"morötterna" blir så här ståtliga hela
långa sommaren och långt in på hösten.
(bilden lånad från Bakker)
Jag köpte vita, rosa och lila.

En ny chiliplanta.... 
 
....blev det också,
samma sort som förra året.
(Om jag bara hade vetat att de var fleråriga
kunde jag ju vintervårdat den stora plantan jag
hade i somras.... ja alltid lär man sig något nytt)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Så många fina saker du köpte på mässan .
Lycka nu till med odlingen .
Ha en bra vecka ! Kram från Farmor !

2014-03-24 @ 08:48:22
Postat av: Ingrid

Har ju en jätteträdgård, vilket resulterar i att man inte vet var man ska börja, suck. Dessutom måste det vara lättarbetat så mannen slipper hjälpa mig.. Därför är krukor och urnor bra!

2014-03-24 @ 09:16:10
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Ååh vad mycket fint du har köpt på mässan
morötter måste jag sätta i år för det har jag aldrig odlat men ätit som barn och dem är supergoda med mycket smak
här hemma kommer det nog mest bli ätbara saker :) Fast blommor är ju så fit så vi får se vad som får plats på altanen
Många kramar till fina du

2014-03-24 @ 19:18:33
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Anna

Precis man lär sig hela tiden det är det som gör odlandet så intressant..det finns alltid en hel massa nytt..fina grejer du håvat in..kul kul.

2014-03-24 @ 20:56:09
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0