två nya saker

Busan hon är foglig hon.
Innan kastreringen så undersöker de katten lite,
(öron, ögon, mun och lite palpering)
för att kolla att allt är som det ska.
 
Jo, hon var ju en fin liten katt - men hade en
liten tandköttsinflammation i neder käken efter
att hon tappat sina mjölktänder.
Så rådet jag fick var att börja borsta tänderna
på henne så att det inte skulle bli några problem.
Mmmm lycka till var första tanken som flög
igenom huvudet då jag stod där på djursjukhuset.
Idag bestämde jag mig för att testa med en liten
babytandborste.
Å Busan tycket det var så skönt, hon gapade så snällt.
Inte för att jag tycker att det ser så rött ut.
Men lite borstning gör säkert bara nytta! 
Så idag har jag gjort två saker jag
aldrig gjort tidigare.
1 bytt hjul på skottkärran,
2 borstat tänderna på en katt

Kommentarer
Postat av: Heléne

Det är mycket pyssel med en katt. Nästan som att ha småbarn. Borsta tänderna... att du lyckades med detta är rent otroligt. Jag har aldrig hört någon som har klarat av det! Så troligen har du en väldigt snäll katt :). Ha en härlig lördag. Kram

2015-04-25 @ 10:11:50
Postat av: Anki

Haha... jag har heller aldrig borstat tänderna på en katt... ja, inte bytt hjul på en skottkärra heller :)
Kram

2015-04-25 @ 21:37:50
URL: http://ankistankar.blogspot.se
Postat av: Anna

Hi hi ja någon gång ska vara den första..du är rolig du.

2015-04-26 @ 11:11:49
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Paula i pörtet

Men jisses! Jag har (rodnar) aldrig borstat tänder på något djur över huvudtaget...trots att ju Torsten fick operera bort tre tänder! Men det var ju en sjukdom han hade, det hade inte hjälpt tror jag o vi fick inga såna instruktioner heller. Och tur var det, för nu skulle vi återigen avmaska katterna med resultat att min vaxduk i köket är full i hål från sylvassa klor, haha. Exmaken försökte hålla i medan jag skulle peta in tabletten i munnen, gick till slut men inte det lättaste. Så fina blommor du fick, blommor i skål är minst lika fina som i vas, så det så
Kramen

2015-04-26 @ 13:56:48
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0