50mm

Ja så mycket har det kommit i min regnmätare
det senaste dygnet. Och det fortsätter att komma
ner mer vatten idag. Måste snart öppna simskola
till mina växter... Såg idag då jag var ute och tog
några mördarsniglar att Lobelian är på väg ut ur sin kruka.
Vad man gör man då när regnet står som spön i backen.
Jo igår precis innan åskan brakade löst tog jag ut de här
saftiga Cup Cakes bakade med malda hasselnötter!
Nu hade jag inte saker hemma till frosting,
så vid serveringen tog jag lite av min hemkokta hallonsylt på.
Idag ska jag nog laborera med receptet och se om de blir
lika saftiga och goda med mald mandel!
 
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Idag vill jag inte komma å fika hos Dig ;-)
Är allergisk mot nötter å mandlar...

Ja simskola låter som en bra ide,
i detta väder blir det ju rejält blött.

2015-07-30 @ 10:54:20
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: TantGlad

Men jisses så mycke regn .
Du kan väl öppna en pol ute på tomten. Plantera några fiskar.........eller dom kanske kommer simmandes mot Poolen av sig själva haha.
Baka på du. Jag ska åxo baka nån dag. Lite bullar och nån sockerkaka. Passar bra att baka då det regnar. Gissar på att det ärnog många som kan öppna ffik hemma hos sig i sommar. Folk bakar väl som själva attans i regnvädret haha.

Nu skickar jag några solstrålar till dig.
Kramelikram.

2015-07-30 @ 11:49:31
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: N

Helt sjukt vad det öser ner!

2015-07-30 @ 12:20:05
URL: http://nouw.com/nathaliemaria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0