buddleja...

en liten buske som
drar till sig fjärilar!
Vad mer kan man önska sig?
Dessutom så doftar den gott,
sött som honung.
Jag köpte den i våras,
en måndag då det var lite
att göra på jobbet, smet jag
iväg en liten stund - bort till
växthuset i trädgårdsföreningen.
Genom hela stan knatade jag
sedan tillbaka till jobbet med
min Buddleja på armen!
Nu fick den också vara min
inspirationskälla till färgvalet på
mormor och morfars gamla
60- tals möbler!
Med en nyinköpt matta på trallen
kan jag nu duka upp fika på härligt
nymålade trädgårdsmöbler!
Har du vägarna förbi,
är du välkommen in
(eller ut)
på en kopp kaffe!
 

Kommentarer
Postat av: åsa

Så fint Ditt ommålade trädgårdsmöbel blev :)

2015-07-22 @ 14:26:18
URL: http://naltanorrland.blogspot.se/
Postat av: H i Östergård

Så tjusigt det blev med matchande färg på möbler och buske. Du kan då få till det :). Kram på dej

2015-07-22 @ 19:53:03
Postat av: Fia fiasdrommar.blogg.se

Vilken härlig oas.
Tack för dina fina ord.
Kram

2015-07-23 @ 16:13:27
Postat av: TantGlad

Sååå jättefint.
Du har det så fint och snällt inbjudande.
Ha det gott och hääärlig fredag vännen.
Kramkram

2015-07-23 @ 21:34:35
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Anna

Hmmm du måste ha haft mer sol än jag. Förra året blommade min Buddis helt galet. I år syns ingen blomma alls. Nåja du får njuta för mig med. Det är mumsigt med hallon.

2015-07-26 @ 18:45:33
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0