fortsättning...

Herbs, köpte jag inga.
Men fina trätråg med lerkruka
att sätta just kryddor i!
Jag köpte på mig några för att ha till att
ge bort med blommor eller kryddor i.
En trevlig present tycker jag!
Men så tunga,
inte lustigt om händerna
nuddade vid backen!
 
Sen blev det kärlek vid första
ögonkastet.....
   
Gyllenlack.
De ska få flytta ut i kruka så fort
bara väderleken tillåter.
Och så till sist i blomsterväg
åtta nya sorter...
Men nu har jag nog lärt mig
hur man delar på dessa
knölar.
Ska bli kul och se när mina
gamla vaknar till i källaren
om jag kan föröka och dela
med mig.
Lärde mig mer om dem som
jag inte visste innan.
Det var ingen dum idé att
gå med i Dahliasällskapet!
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Trevliga tråg med krukor.. helt i min smak :)
Dahlior är fantastiska blommor... kul att du gick med i deras klubb - nu kommer du att få lära dig en hel massa bra om dem :)
Ha en fin söndag!
Kram

2015-03-29 @ 10:41:47
URL: http://ankistankar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0