livsfarligt?

Ja, men bara för plånboken!
Idag tog jag bilen till Älvsjö,
gick upp tidigt så där lite innan fem.
Men ska man ha en bra parkering
och slippa trängas i allt förmycket
rusningstrafik - till vårens höjd
punkt, ja då får man kliva upp!
Som du ser har jag varit
på Mässan!
Mycket och mer skulle ju med hem!
När armarna var så långa att händerna
snuddade vid golvet, då köpte jag mig
mitt livs första senilväska!
Vad jag har i den får du se en
annan gång!
Längtan till havet, tror jag den
här montern hette!
Själv längtar jag bara mest efter
att våren ska komma tillbaka,
det är isande vindar ute.
 
 

Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Men vilken söt väska, men senilväska, närå jag kallar den Dra-maten! För det är det jag gör, traskar iväg till affärn och rullar hem maten i den. Skulle inte orka bära mina matkassar måste jag säga. Har jag bara lite att handla då tar jag ryggsäcken istället. Men min väska är inte lika blommig o söt som din
Kram

2015-03-26 @ 21:19:53
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Men du... att du inte hojtade till - hade gärna hängt med! Hittade du något spännande?
Benämningen senilväska har jag inte hört förut... jag gör som Paula och kallar den för Dra-maten. Jättefin ... ett riktigt fynd!
Ha det gott!
Kram

2015-03-27 @ 07:04:28
URL: http://ankistankar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0