hur jag ska toppa....

... 2017 års träning undrar Paula http://paulaz.se/
Ja, det har jag ännu inte bestämt.
Bara att jag ska gå fortsättningskursen i crawl.
För i steg två får man öva mer på:
Andningsmomentet, ökad effektivitet i vattnet och minimerat vattenmotstånd. Undervisningen ska bli mer individanpassad. Men sen får man också prova på voltvändning och startdyk.
 
(Hur det där sista ska gå till vet inte jag. För jag är ju så feg att jag inte ens hoppar i från kanten, än mindre skulle komma på tanken att dyka i. Voltvändning kan jag nog tänka mig, får öva ordentligt nu under uppehållet på att göra kullerbyttor under vattnet. Vi fick testa det vid sista kurstillfället. Men jag kommer inte upp rakt då jag gör dem, så det är bara att träna. Kunde ju göra vattenkullerbytta rakt som barn, så det gäller bara att plocka fram det igen, men jag blir ju alldeles snurrig efter typ tre försök) 
Idag på morgonen hängde vi på låset till
simbassängen och körde crawl innan jobbet.
Det är så kul nu när man fattat och börjar behärska tekniken!
Blir nog en sväng till bassängen i morgon också.
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Duktiga Du, Du lär snart behärska kullerbyttor oxå :) kram

2016-12-16 @ 22:25:12
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Anki

Du kommer säkert att fixa det där med kullerbyttorna ... och jag tror du kommer att dyka med snart!
Kram

2016-12-17 @ 07:25:24
Postat av: Anna

Härligt att crawlen sitter nu. G gick för några år sedan på en sådan kurs. Alltsedan dess är han en fena i vattnet.:)

2016-12-18 @ 13:42:53
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Paula

Hej, du har verkligen blivit biten av simloppan! Hihi, dyka i, du är inte klok! Om du visste hur avis jag har varit hela livet på dem som hoppar svanhopp, elegant utan ett plask med huvudet före i sjön....Jag har aldrig lärt mig! Är ett sk. "öronbarn" dvs. mina trumhinnor punkterades otaliga gånger som barn, något som gjorde att jag inte klarar tryckförändringen som blir under vattnet. Inte heller vatten i öronen är bra, så jag simmar med fetvadd i öronen. Det du! Att flyga är också en pärs, får vansinniga smärtor trots att jag tuggar tuggummi frenetiskt. Hohojaja, hur blev nu det här. Jag skulle ju säga att det är klart du ska gå fortsättningskursen och börja dyka som en svan"! Man behöver utmana sig själv, det lönar sig, man blir så himla nöjd när man väl genomfört det man planerat. Ha en fin måndagskväll. Kram

2016-12-19 @ 16:37:28
Postat av: Eva

Alla barn i början, så bra och kul att våga börja om från början, grattis till dig.
Kul att du hittat något som tilltalar dig.
Ha en fin sim vecka/ Eva

2016-12-20 @ 16:54:49
Postat av: TantGlad

Härligt när saker och ting blir som man vill. Duktig du är.

En stor kram på tisdag till dig

2016-12-20 @ 20:41:23
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Paula

Nu tror jag att hon har flytt kylan, God Jul bästa bloggvän, vi hörs efter helgerna

2016-12-21 @ 17:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0