lyx.....

...helg har vi haft!
Laddat batterierna och ätit massa gott!
  
Jag bokade det japanska julbordet i
början av oktober och har sedan
dess sett fram emot lördag den 3:e decmber då vi
skulle få njuta av den underbart goda maten.
Fyra gånger var jag och hämtade mat och 
jag åt bara av det som jag tycker är godast
på det japanskajulbordet.
 
Vittvin beställdes in.
Efter fyra underbart goda tallrikar var det
då dags för varmrätt!
  
  
Varmrätten är en sukiyaki middag.
Grytan ställs fram på bordet och du får själv
tillaga och äta dirket ur kastrullen.
(ett litet gasoldrivetkök)
Du fiskar upp nudlar, grönsaker och
entrécote med din ätpinnar
och doppar det i uppvipat ägg.
Inte nog med det sen är det dessert!
Mätta och belåtna traskade vi till
hotellet och checkade in. 
Där var relaxen bokad......

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det var verkligen en underbar helg ni haft!
Kan förstå att du sett fram emot den länge.
Vilken härlig mat ! Kram !

2016-12-04 @ 20:02:25
Postat av: Anki

Jag har aldrig provat japanskt julbord ... visste inte ens att det fanns :) Ser gott ut!
Önskar dig en ny fin vecka!
Kram

2016-12-05 @ 07:05:05
Postat av: åsa i åsele

Meen oooo så härligt :)
Låter som Du haft en bra helg <3
kram

2016-12-05 @ 07:21:13
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Annika

Låter jätte spännande. Nu vet jag att det är gott om jag skulle vilja testa nån gång.
Ha det gott. Kramen

2016-12-05 @ 10:53:20
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Paula

Vilken fest, jag skulle 100 gånger av hundra välja japanskt julbord om jag fick chansen! Vilka gosaker, o dessutom hundra gånger nyttigare käk än det svenska julbordet! Var det ostron eller musslor där på förrättstallriken? Och hummer eller kräfta? Skit samma, helt underbart, sen bastu och spa på det, nu har ni verkligen frotterat er!
Kramen

2016-12-06 @ 20:41:49
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0