Då vet man....

.... vad man ska göra på

torsdagskvällarna från den 

18 februari och sju veckor framåt!

För nu har jag anmält mig till: 

Yoga - Vedisk Hatha Nybörjare

Tillfällen: 7

Start: 18 februari 2016

Dag och tid: Torsdag 17:30

Vedisk Hatha Yoga.
Yoga är gammal kunskap om hur man

kan komma i balans både kroppsligt och själsligt.

Yoga betyder förening.

Genom att öva grundläggande yogapositioner

och få prova på några yogaandningstekniker får

du bättre fysisk form och prestationsförmåga,

minskad stress och hittar bättre väg till ditt inre jag.

INNEHÅLL
Med olika yogaövningar, andningstekniker

och avslappning får du ro och styrka

i vardagen och ökar din energi.

Yogautövandet stärker dina leder,

alla kroppsmuskler,

minskar stress, förbättrar andningen

och ökar din kapacitet.

Det leder till bättre kroppshållning,

fysisk och mental avslappning.

Kursen innehåller fysiska yogaövningar,

djupavspänning och koncentrationsteknik.

FÖRKUNSKAPER
Inga förkunskaper krävs.

Alla kan träna yoga oberoende av ålder,

kön och hälsotillstånd eftersom yoga

anpassas till den enskilda personen.

Det är viktigt att varje person respekterar

sina gränser och tar ansvar för sin hälsa.

(text lånad från medborgarskolan)

 

I höstas testade jag ju Kundaliniyoga, 

men att sitta på golvet i skräddarställing

och sjunga....nja inte riktigt min grej, jag hoppas

att denna yogaformen är lite mer aktiv.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Låter skoj.
Jag tror ju rätt yoga är bra.
Det är ju bara svårt att hitta rätt.
kram

2016-01-23 @ 12:36:30
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Anna FR

Jisses så pass..lycka till. Jag har bara provat en enda gång..om jag säger så. :D

2016-01-23 @ 14:38:20
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Farmor

Verkar väldigt intressant,tycker jag.
Det blir du nog nöjd med!
Kram !

2016-01-23 @ 14:59:36
Postat av: Gemsofmylife

Jag gillar inte heller kundaliyoga.. förstod mig inte alls på det..
Du får berätta hur det gick och vad du tyckte när du provat !!!
KRAM Sanna

2016-01-23 @ 16:56:04
URL: http://gemsofmylife1.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Låter spännande! :-)

2016-01-23 @ 17:41:58
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula i pörtet

Spännande, jag kan säga att andning och avslappning inte är min starka sida. På den tiden jag rörde mig mycket, jazzdans och jympa bl.a så försvann jag som en avlöning när alla andra lade sig för en stunds avslappning efter passet. Jag fick en månads abonnemang på yoga på nätet, gick in där en gång, sen tappade jag intresset. Det måste nog göras i grupp, precis som du tänkt dig. Chi-gong har jag däremot övat, det var sådär, men en av de få aktiviteter som fanns att välja på i min byhåla. Hoppas du trivs med yogan!
Kram

2016-01-23 @ 19:43:12
URL: http://paulaz.se
Postat av: H i Östergård

Säkert jättebra för att komma i riktigt bra balans. Men vissa yoga-övningar kan vara väldigt tuffa har jag hört. Så lycka till och håll oss uppdaterade på hur det går. Kram på dej.

2016-01-24 @ 06:51:57
Postat av: Anki

Spännande... lycka till!
Kram

2016-01-24 @ 07:28:39
URL: http://ankistankar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0