En liten katt....

.... bodde det under vår balkong på hotellet.
Ja, så liten var den väl inte, men jag kan säga
att den var väldigt glupsk!
Det var inte jag som började mata den utan jag
såg när grannen slängde till den korv från sin balkong.
Sen åkte grannen hem......
Vem satt där och jama som en tok
morgon och sen eftermiddag. 
Stackars lilla katten.... sa maken och jag.
Sen fick vi mata den med skinka,
som jag tog med från frukostbuffén.
Ibland så rulla jag in prinskorv i
servetten och stoppade i andra fickan så
hade vi ju kattmat till eftermiddagen också.
 
Rätt eller fel - tja det finns ju inga rätt eller fel,
man ska följa sin magkänsla =)
Det kom säkert någon ny djurvän efter oss 
som fortsatte att mata katten, annars får den väl nöja
sig med torrfodret som hotellet höll med.
För visst är det trevligt med hotellkatter!
Tre katter fanns det på vårt hotell,
maken vågade sig på att klappa den ena.

Kommentarer
Postat av: Anna

Sådana inbitna kattvänner som ni kan väl inte annat än förse de små kr-ken :D jag menar de små liven..med mat..

2016-01-14 @ 16:12:17
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: åsa i åsele

Minns att när vi var på Rhodos så fanns det vansinnigt med vildkattor som tiggde mat.

Ni är snälla Ni som matade kisse under Er balkong :)

kram

2016-01-14 @ 16:42:21
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Jag kan inte heller låta bli att ge dom mat när dom kommer sådär... Fast vildkatterna här i stan matar jag inte, dom får nog med mat av alla andra. Dom är väldigt välmående och fina, men lite på gränsen till för tjocka en del :-)

2016-01-15 @ 10:13:08
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anki

Trevligt inslag på hotellet :) När vi var på en restaurang i Budapest fanns det ett tomt bord på den fina altanen ut mot Donau... men det fick förbli tomt eftersom det låg en katt och sov på en av stolarna och hovmästaren hade inte hjärta att väcka den :)

2016-01-16 @ 08:42:20
URL: http://ankistankar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0