heldag....

... ute i trädgården har det varit denna 
blåsiga lördag, men nu till kvällen kom solen!
Började dagen med att binda upp 
ärtorna i landet men också de som
jag satt i spannar och har på trädäcket.
Sen var det rensning av ogräs utanför muren.
 
Planterade ut 12 Dahlior i landet vid flaggstången,
jag har fler på gång men först måste tulpanerna
blomma klart, på andra bilden är de 45 jag satt ut.
 
Klockhyacinterna blommar fortfarande.
 
Upptäckte två röda knoppar på Rosenpionen 
jag köpte förra året på en trädgårdsmarkand 
i stan, där privatpersoner säljer växter från sina
trädgårdar, så nu väntar jag på att få se den 
blomma. Bilden bredvid är dagens inköp, 
ett Wisteria `Black Dragon´ och en Celmatis 
`Paul Frages´Summersnow 
Så här kommer de att se ut med tiden, de två
sista bilderna är lånade från nätet.
 
Black Dragon
 
Paul Frages 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Oj vad mycket fint det är - och kommer att bli :-)

2016-05-22 @ 09:38:24
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Galet. Sommar hos Dig å vi har knappt fått löv på björken.
kram

2016-05-22 @ 11:38:45
URL: http://naltanorrland.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0