Madame....

Laydekiri Lilacea är här!
 
   
Idag kom två paket!
Näckrosen i en liten kruka, med frigolit & plastpåse om.
Näringskulor, två planteringskorgar - för jag kunde inte bestämma
vad som skulle bli bäst i zinkbaljan. 
   
I andra paketet näckroslera, ser ut som små pellets innan den bli blöt.
   
 Tre näringskulor lade jag i då det var det som
rekommenderades vid nyplantering.
Först så tog jag och satte allt i planteringspåsen,
men sen bestämde jag mig för korgen - det kändes bättre.
Nu ska jag bara ta mig till en strand och plocka lite
fina småstenar och lägga runt min näckros,
eller så kanske jag har en spann med fina stenar i källaren.
Men det brådskar inte, för det var verkligen iskallt att doppa ner
händerna i baljan för att få ner planteringskorgen.
  
Solen vågade sig fram precis då jag var klar, och jag tror att grumligheten
i vattnet rättar till sig om ett litet tag. 
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Här har vi fortfarande is på sjöar, älven däremot börjar bli is-fri, men inte skulle jag direkt bege mig ut å plocka sten icke, det är ju fortfarande snö... vi har ju minusgrader under natten å bara ett par, tre, fyra plus dagtid.

Jag ser fram mot att Du får till näckrosen :)

Är det en sort som överlever år från år eller klarar den enbart en sommar?

kram

2017-04-26 @ 20:43:23
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: åsa i åsele

Eftersom "hjärnbrist" ingår i min diagnos och inte är speciellt ovanligt så bryr sig inte läkare om ifall jag försämras eftersom min sjukdom är funktionsnedsättande.

Tack för omtanken <3

2017-04-27 @ 07:32:23
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Näckroslera? Lite som jord, va? HA! Min gissning blir bara rättare och rättare :-D

Ska bli spännande att följa detta :-)

2017-04-27 @ 10:18:57
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anki

Kommer säkert att bli jättefint!
Kram

2017-04-27 @ 14:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0