flygande julgran

Den flygande julgranen består av fjorton skolflygplan av typ SK 60.
Jetflygplanen flyger på cirka 500 meters
höjd i en fart av 350 kilometer i timmen.
Avståndet mellan varje plan i
formationen är cirka 20 meter.
 
Flygningen skulle ha genoförts  idag,
men pga av dåligt väder ställs det in,
nytt försök görs imorgon.
Vilket var till min fördel,
för då har jag chansen att se den.
Förr flög även några helikoptrar i
granformation, men den traditionen verkar
inte vara aktuell i år
eller så har jag missat det. 
Bilden är lånad från: corren.se

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Men vad coolt! Hoppas det blir av imorgon då så du kan kolla :-)

2017-12-18 @ 11:19:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Din faster

Verkligen häftigt. Jag såg detta förra året. De flög ganska snabbt så det gäller att vara med! Kram från H som har semester och julstökar.

2017-12-18 @ 12:17:51
Postat av: åsa i åsele

Flyger dem så lite överallt i landet?
Har för mig att jag läst om det runt om nånstans kring Umeå oxå... om jag minns rätt ;-)
Kul att se, händer ju inte alltsom oftast.
kram

2017-12-18 @ 16:11:18
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Farmor

Åh så tjusigt detta måste vara att se.
Jag har haft turen att se sådant vid ett par tillfällen utomlands.Hoppas på klart fint väder när dom ska ha sin uppvisning ! Kram kram !

2017-12-18 @ 16:54:28
Postat av: Paula

Bara tjugo meter? Det låter häftigt tycker jag, jämfört med människor som står nära varandra så blir det säkert...riktigt nära! Jag såg bilder från Finlands firande av självständigheten, där gjorde stridsflygen en formation : 100 i siffror, ganska häftigt såg det ut. Bara att hoppas att piloterna vid spakarna är duktiga. Vi har också haft rena mjölken i luften idag, knappt man hittade ner på byn
Kramen

2017-12-18 @ 17:50:26
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Visst är det häftigt när man har tur att få se dem ... hoppas de kan flyga idag :)
Kram

2017-12-19 @ 07:41:36
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0