inställd flygande julgran.....

Text och bild lånade från Corren.se

´Det kom en flock sångsvanar flygande söderut.

Jag tyckte det såg ut som en flygande julgran,

så jag tog en bild. Per räknade till sammanlagt 27 svanar,

men på bilden han mejlade till redaktionen syns endast 23

(vilket ändå är betydligt fler än de fjorton SK 60-plan som

Flygskolan hade startklara på plattan på Malmen).

För den vetgirige kan nämnas att sångsvanar kan bli

tämligen stora, eller vad sägs om ett vingspann på upp

till 2,35 meter? Detta kan med fördel jämföras med

skolflygplanet SK 60:s spännvidd på 9,4 meter.´

Foto: Per Lindroth
Även om jag själv inte fick se detta, så tycker jag att det var bra
fotat och faktiskt ett coolare inslag med fåglar än med flygplan.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Väldigt fint foto du tagit på svanarna !
Mäktigt tycker jag ! ha en skön kväll !
Kram kram !

2017-12-19 @ 17:58:18
Postat av: åsa i åsele

Tummen upp, så jäkla häftigt. kram

2017-12-19 @ 19:17:16
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Anki

Ibland blir det inte som man tänkt sig - många svanar är ändå en bra ersättning :)
Ha en fin dag!
Kram

2017-12-20 @ 07:03:23
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0