Allt är enkelt när man kan

Hade någon sagt till mig i november att i februari då klarar du att crawla "långt och länge". Då hade jag skrattat. För då kändes det verkligen hopplöst vissa gånger vi var i simhallen och tränade. Det kändes som att det inte hände någonting…… Men man får inte ge upp. Jag har verkligen lagt manken till och simtränat 5-6 dagar i veckan från att vi började nybörjar kursen. Många dagar har jag varit i bassängen både morgon och kväll.

 

Skam den som ger sig, nu har det gett utdelning. Simfröken säger att min utvecklingskurva går spikrakt uppåt. Och jag känner ju det, för bara ett litet tag sedan var det bara möjligt att simma 25m, sen var jag tvungen att stanna och vila, nu klarar jag 100m utan att stanna – jag kan simma 1100m med bara små pauser. Jag kan säkert längre, men det är så långt jag har nått nu under helgen. I lördagsmorse var det extra lyxigt för då hade jag en helt egen bana att simma på, ingen att ta hänsyn till eller vänta in för att inte krocka. Att det kunde vara så roligt med simning =)

 

Nu är det bara två gånger kvar på fortsättningskursen. Maken har så gott som bestämt sig för Vansbro, jag är lite mer realistisk och säger att det är en himla skillnad på att simma inne i 27gradigt vatten än ute i kallt och motströms. (Det går ju att efteranmäla sig om jag skulle ångra mig, men jag är inte så tokig att jag ger mig på 3km det första jag gör i så fall, det finns kortare distanser. OM jag nu skulle vara sugen på det i juli).


Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Oj vad duktig du är! Imponerande, verkligen. Här kommer det stora applåder från mig: *klapp, klapp, klapp*

Ha en skön söndag, och simma lugnt! :-D

2017-02-26 @ 10:26:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Om Du ska simma 3 km utomhus visst har Du våtdräkt då?

Helt imponerad och glad, Du lyckades ju, Du är jätteduktig.

kram

2017-02-26 @ 11:29:34
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Rost och rädisor

Bra jobbat och så glad kroppen blir av all motion:-)
Ha det fint i veckan
/Anette

2017-02-26 @ 17:38:25
URL: http://rostochradisor.blogspot.se
Postat av: TantGlad

Du är ju jätteduktig för det här med simning är tufft det

Ha en jättefin dag nu. Stor kram och nu åker jag snart på jobb.

2017-02-27 @ 04:26:46
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Paula

Men hu vad duktig du blivit! Den mängden simträning måste ju har gjort hela dig till en ny människa? Märker du av att du byggt muskler och blivit mycket starkare? Allt annat vore konstigt...
Du får följa med maken och heja på honom så försöker vi få till en fika i Vansbro eller här hemma hos mig! Bara fem mil från Vansbro bor ju jag...
Kram

2017-02-27 @ 19:33:31
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0