klart att jag inte....

.... lade igen mitt fiberdike utan att först ha lagt ner slangen
jag blivit tilldelad som fibern ska gå i. Allt har jag nu gjort 
enligt konstens alla regler. Grävt ett dike från gatan in till
huset som mäter ca 40cm djupt. Sen har jag lagt i den tunna
gröna slangen, fyllt på med ca 10cm jordmassa, lagt på det 
medskickade märkbandet (som talar om att det ligger slang
eller kabel en liten bit ner, ta det lugnt med grävandet så att du inte
gräver av något. Ni vet om 50 år då det är någon annan som
ska gräva i min trädgård - jag vet ju vad jag har grävt!)
När märkbandet låg där fint var det bara att ösa på med 
resten av jorden och sedan lägga tillbaka grästorvorna!
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Duktigt jobbat! Snart får vi nog också fiber... HAHA! Tror inte det va? ;-)

2017-03-28 @ 17:38:57
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Så skönt Du berätta detta så jag slipper fundera på hur det där med fiber indragning egentligen går till i ett igenlagt dike :)

Då ska jag fira med en chokladboll när jag "kommer fram" till Jönköping :) Jag såg det var dåligt med vatten i Vättern...

kram

2017-03-28 @ 20:28:33
Postat av: Rost%2520och%2520r%25E4disor

Å, grattis till fiber! Mycket stök förstår jag men så bra när det blir färdigt. Önskar vi kunde få det här också.
Ha det så gott
/Anette

2017-03-28 @ 23:20:54
Postat av: Anki

Vi väntar och väntar och väntar... undrar om vi får fiber medan vi bor kvar - skrev på att vi vill vara med för ett par år sedan och sen har inget hänt!Undrar var vi ska gräva ner den någonstans?
Ha en fin dag!
Kram

2017-03-29 @ 06:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0