min morbror....

... han har vett att ta tillvara på saker som ska slängas!
Sen är han så schysst att han delar 
med sig av bra ha sakerna!
Som tex de här praktiska kundkorgarna!

Det går två godislådor i varje kundkorg! 
(Godislådorna får man gratis i butiken om man snällt
frågar den som packar upp lösgodiset - det fixar jag själv)
I varje godisburk går det ner en Dahliaknöl.
För det är dags nu....
det kom hem 10st nya 
Dahliaknölar för någon
vecka sedan.
Titta noga så ser du att
den fått små "ögon"
 
Först lite lecakulor i botten
på godislådan, sen jord och 
ner med Dahlian, på med jord
och lite vatten. Ska nu testa att
ha dessa 10 i garaget. Tänk vad
smidigt det var med kundkorgarna.
 
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Snällt av Din morbror att dela sina fynd med Dig :)
nu får han kanske chansen att njuta av Din blomprakt som tack för korgarna :) kram

2017-03-30 @ 21:54:34
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Eva

Så bra att ha en morbror, bra med de godislådorna.
Vi har aldrig förgrott våra dahlia knölar, sätter dem direkt i jorden. Men visst det är en fördel med att de blommar tidigare. Få se om pensionären får tid till detta, hi hi . .
Snart dags att kapa ved, det blir alltid vid denna tid och vi fått hem mycket i år.
Det gäller att stretcha ryggen nu . . .
Må väl/ Eva

2017-03-30 @ 22:32:51
Postat av: åsa i åsele

svar Ha ha jo nog kan jag stoppa i en kontakt alltid ;-) så nää jag skyller på J fastän det är min egen lathet... eller jag sköt upp det till jag glömde.

Fästingar är lömska djur, fullproppade med sjukdom så jag förstår Du vaccinerar Dig, det skulle jag oxå göra trots min spruträdsla ifall vi hade det problemet.

Nu har jag än aldrig sett någon fästing här, men det lär ju komma hit oxå, med dessa milda vintrar/klimatförändringar.

kram

2017-03-31 @ 07:16:35
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Anki

Perfekt med gamla kundkorgar :)
Du har en del jobb framför dig nu när alla dahlior ska planteras...
Ha en bra dag!
Kram

2017-03-31 @ 08:16:33
Postat av: Ama de casa

Haha! Nu kom dom! Jag tycker nog att det har varit lite Dahlia-tyst på sistone... ;-)

Såg ju skitsmart ut det där! :-)

Ha en finfin fredag!

2017-03-31 @ 09:30:07
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0