femte maj och....

....vilken sommardag det varit!
Jag och katterna har varit ute hel långa dagen, trimmat gräskanterna – inte det lättaste då Elvis jagar på sladden och gärna vill bita i den. Hade Busan till sällskap då jag skolade om tomaterna. (Kan säga att jag är så nöjd med mitt planteringsbord) Sen har jag fortsatt att röja i vår lilla skog – gått hårt fram med såg och saxen – men nu hänger/växer det inte in till grannen längre. (Bara att erkänna – jag hade dålig koll på hur mycket som hängde över staketet, men nu har jag fixat det. Det är ingen som sagt något men växtligheten syntes tydligare då grannen rev sin lekstuga förra helgen.) Liljekonvaljen är på gång kan jag också meddela! Nu hoppas vi på en solig lördag!


Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vad duktig du har varit! Men jag undrar lite jag... Du skolade om tomaterna? Till vad då - gurka, eller? ;-)

Hoppas du får en lika fin dag idag :-)

2017-05-06 @ 09:16:56
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0