1987

då bakade jag ofta katrinplommonsufflé 
till efterrrätt åt övriga familjen!
(Jo, jag åt själv också)
Ifredags tänkte jag göra en.
Även om jag har mycket saker så upptäckte
jag att någon form att göra sufflé i
det hade jag inte..........
Igår var jag hos syrran en kortis och då
passade jag på att fråga om de
hade en form som påminde om den jag
använde i mammas kök på  80 -talet
 
Tänk det hade de!
Tack kära svåger för att du lånde ut
din form, nu har vi ätit sufflé till
söndagens eftermiddagskaffe.
(Nu ska jag titta efter en egen form
på loppis och i second hand butiker,)
 

Kommentarer
Postat av: Paula

Sufflé, finns det något ord som låter precis som den ser ut? Har inte smakat många suffleer i mitt liv kan jag säga o plommon? Nej, det tror jag rakt inte. Säkert hittar du en fin form på någon loppis. Jag handlar ofta kökstillbehör på min egen loppis, ser ju vad som kommer in! Ha en skön söndagskväll, kramen

2017-11-05 @ 17:31:52
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ama de casa

Sufflé vore nog det sista jag skulle ge mig på, jag som inte kan baka överhuvudtaget... Men att äta sufflé - det är jag bra på :-D

2017-11-05 @ 18:10:11
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Sufflé vet jag icke om jag nån gång har ätit,
men då katrinplommon icke tillhör det jag tycker är gott står jag över denna gång :)

kram

2017-11-05 @ 20:52:13
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Anki

Oj ... inte nog med att du har gröna fingrar - du är en fena i köket också!
Har aldrig gjort en sufflé i hela mitt liv, men din med plommon ser väldigt god ut!
Ha en bra måndag!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0