i god tid!

Jag tycker om att vara ute i god tid,och vara
förberedd på det man själv kan styra över.
Så nu i helgen har jag slagit in 48 små paket
till trollungarnas adventskalender. 
(Trollungarna är min syskonbarn 8 & 5år gamla)
Tro nu inte att jag skämmer bort dem med dyra
saker i varje paket. Nä, moster har i år gjort små
matteuppgifter i vissa paket och ibland även en 
liten "matteläxa" innan man får öppna paketet.
Jag var ju över till dem en sväng i helgen och
lånade den där formen. Med mig då hade jag
en mjukpepparkaka med lingon
som jag bakat på fm.
Slurp sa det till fikat.
Den stora tjejen hade en kompis hemma.
Kompisen var helt imponerad över kakan
och frågade mig två gånger om jag 
verkligen bakat den själv!
(kakan fortfarande var ljummen)
Härliga ungar, snart är det väl dags att 
se ut en dag för pepparkakshus bakning. 
Det ser de fram emot.
Lilla trollungen har
pratat om detta sen i somras. 
Vissa saker är stora då man är liten.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Du är då helt fantastisk! Gissar att du är en högt älskad moster! Minns från tidigare år att du brukar baka pepparkakshus med dina syskonbarn - det är något de kommer att minnas för alltid :)
Ha en fin dag!
Kram

Postat av: åsa i åsele

Absolut är Du nominerad till bästa favorit moster :)
Gillar att Du är så engagerad <3
Säg till när jag ska skicka ner Elin till Dig ;-)
Fast i år kanske hon kan baka med C... även om C typ jobbar varje dag i december, men nån gång är hon ju ledig :)
kram

2017-11-08 @ 07:38:00
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Oj - duktigt av dig! Nu har du minskat julstressen betydligt :-)
Härligt med traditioner, som det där med pepparkakshusen - mysigt :-)

2017-11-08 @ 09:06:46
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Farmor

Vilken glädjekälla du är för dina syskonbarn !
Så fina o spännande paket du gjort !
Stor Kram till dig !

2017-11-08 @ 12:46:17
Postat av: Paula

Nog kan jag förstå glädjen i julen när man är barn. Och inte behöver det vara dyrt och märkvärdigt, brara det prasslar...
Minns väl dina fina pepparkakshus som säkert blivit en tradition. Och varje år får du väl övertrumfa dig själv! Kramen

2017-11-08 @ 19:25:28
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Tänk att ha en sådan moster..helt enkelt underbart..du är bara bäst.

2017-11-10 @ 16:42:51
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0