burr

Minus 15 och isande vind.

Jag hade tänkt åka och träna innan jobbet, men jag avstår det idag.

Inte kul att komma ut och sätta sig en iskall bil då man är varm och go.

Jag tar och städar lite här hemma istället och myser en extra stund 

med katterna. Elvis ville ut nu på morgoen, jag öppnade och han gick

ut - men när jag öppnade dörren igen efter ca 1 min var han snabbt

inne igen - det var tydligen för kallt att ta sig ner och in genom kattluckan.

 

                             

            De här små stackarna har fått flytta in i köket,

                           iväntan på bättre blomväder!


Kommentarer
Postat av: Anki

Förstår Elvis! Förstår dig också :) Skönast att göra som penséerna och stanna inomhus tills våren kommer :)
Ha det gott!
Kram

2018-02-28 @ 06:54:41
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: åsa i åsele

Frost gjorde typ som Elvis :)
Minus 30 kyliga grader...
det går icke att ha hundarna ute då.
Eller... Bullen klarar sig några timmar utan att se ut att frysa, Frost däremot skakar å står med tassarna upplyfta redan innan vi tagit oss till hundgår'.

Förstår Dig, kalla bilar är ju så rysligt kalla å speciellt om man själv är varm.

Ha en fin inomhus-onsdag.

kram

2018-02-28 @ 07:13:22
Postat av: Annette

Usch ja, jag skippar också träningen. När våra tjejer har sportlov och jag inte behöver skjutsa, då är jag glad om jag slipper skrapa rutor på en iskall bil och istället kan stanna inne så mycket det går. Hästarna fick komma in i går eftersom vattnet fryser i hagen, och de får nog stanna inne några timmar till, tills det blir mindre kallt. I vanliga fall bär jag hinkar med 60 liter vatten per dag till dem eftersom vattnet fryser hela tiden. Det får bli min träning ;) Ha en fin dag!

2018-02-28 @ 09:24:49
URL: http://justnujusthar.com
Postat av: Ama de casa

Huvvaligen vilken kyla, och sen all snö på det. Jag tror jag ska sluta upp med att gnälla på att det var regnigt här igår...
Ha en fin - och förhoppningsvis varmare - dag!
Kram

2018-02-28 @ 09:27:23
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Hej, stackars små blommor, på tok för kallt om fötterna för dem utomhus! Ja nästan för alla faktiskt. Blinka får köldkramper i tassarna om vi blir stående stilla så det gäller att hålla sig i rörelse och inte stå o prata om ditten datten med alla man möter...ha en fin torsdag, idag blir det ett besök hos slaktarn, sen kan man se fram emot en kulinarisk helg! Kram

2018-03-01 @ 12:59:25
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0