Elvis.....

Lite piggare, men inte sitt rätta jag ännu.

Huvudsaken är att det går på rätt håll!

 

Själv har jag idag städat och snötvättat vissa mattor

(man lägger fin sidan ner i snön och traskar runt på baksidan,

sen är det bara att skaka av snön och mattan är fräsch igen!)

 

Förövrigt är jag mör i kroppen idag, Trollungen och jag var till

badhuset och lekte i lite mer än tre timmar igår igen.

Igår tvinga moster på henne badmössa!

Och så köpte vi ett par simglasögon i rätt storlek,

hon testade ett par av mina i helgen.

Med badmössa på huvudet behöver man

inte ha håret i ansiktet hela tiden.

 (det var inga protester med varken mössa eller glasögon)

Ikväll har hon dans och sen kommer övriga familjen hem imorgon

(hon fick ju inte ledigt från skolan för att följa med på den bokade resan).

Nu har hon varit nöjd med veckan som gått ändå,

för det är ju alltid kul att bo hos farmor & farfar

och bli lite extra ompysslad.

Bild lånad på nätet från:https://malmsten.com/sv


Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Skönt Elvis mår bättre <3

Trist att inte få ledigt från skolan när familjen åker i väg, bra det gick att lösa på ett bra sätt.

Tack för att Du är så omtänksam <3

kram

2018-02-02 @ 14:52:28
Postat av: Paula

Ja tänk, dom är stränga numera o beviljar inte lov från skolan i första taget...
Men du har verkligen tagit hand om systerdottern på bästa sätt och ingen förutom farmor o farfar hade kunnat göra det bättre. Och jag har förstått att du har njutit av varje sekund!
Jag slår skiten ur mina mattor i nysnö. Fram med mattpiskan och alla aggressioner, står o bankar tills jag flämtar o är högröd i ansiktet. Såå skönt/kram

2018-02-02 @ 23:58:45
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Skönt att Elvis verkar lite bättre! Numer är det visst svårt att få ledigt från skolan utanför lovdagarna - bra att det ordnade sig så bra ändå :)
Gammalt husmorsknep för uppfräschning av mattor - oj vad man släpat på dem under åren och oj vad man bankat med mattpiskaren och sen borstat av snön innan de togs in igen.
Ha en bra lördag!
Kram

2018-02-03 @ 06:20:00
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Så skönt att Elvis är bättre!

Taskigt att inte ge systerdottern ledigt! Undrar om hon inte skulle ha haft större nytta i livet av erfarenheterna från resan än från dom lektioner hon skulle ha missat ifall hon fått ledigt? Men det är ju skönt att det löste sig så bra ändå och att hon själv är nöjd - det är ju det viktigaste i slutänden.

Hmm... Här kan jag inte snötvätta mattor. Orättvist!!! ;-)

2018-02-03 @ 09:01:33
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anna

Jag tror hon haft det minst lika bra med allt hon fått uppleva med dig.Kul kul.

2018-02-03 @ 09:34:58
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0