våran bästa Elvis....

.... han har de senaste dagarna inte varit  sitt rätta jag.
Sover och sover och bryr sig inte om maten.
Men idag kom han i alla fall ut i köket på morgonen.
Jo, han kunde tänka sig att äta lite tonfisk.
(Jag lockade och pockade med tonfisk igår också med
lite extra vatten i för jag förstår ju att han behöver vätska)
Efter frukosten så ville han faktiskt ut. Han vill inte
gärna gå på lådan inne. Han gjorde nog bara vad han skulle
för strax var han inne igen. 
Nu ligger han på soffan och sover......
Har läst att många katter drabbats av salmonella
efter att ha ätit småfåglarna ute. Nu gör man inget åt det
utan kattens egna imunförsvar sköter om det där.
Blir han sämre så får jag kontakta  djursjukhuset - men idag
känns han betydligt piggare.
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Även en katt kan bli lite dålig ibland
men han är nog snart pigg igen .
Du får pyssla om honom lie extra !
Kram kram !

2018-01-31 @ 10:05:59
Postat av: Anki

Stackars Elvis! Så´nt är livet för både folk och fä. Inte alla dagar är bra dagar ...
Hoppas han snart kryar på sig!
Kram

2018-01-31 @ 12:03:14
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: åsa i åsele

Huvva. Förstår Du är orolig. Skönt Elvis väljer att stanna inne så Du har uppsikt över honom.
Visst är det Elvis som är jämnårig med Bullen och blir 7år i år? Det är ju ingen ålder på en katt...
Vatten är ju svårt att tvinga i en katt - ja det är även svårt att få en hund att dricka om den inte vill ;-)
Krya på kram till fina kissen.
Jag håller tummarna å hoppas han mår bättre ikväll.

kram

2018-01-31 @ 13:38:01
Postat av: Paula

Men fy så han skräms med dig! Mina två katter är helt olika, Torsten är en finsmakare som ratar det mesta och Astrid äter allt, med hull o hår, utan urskillnad, Blinka har oftast mycket god aptit medan hennes syster Candie är kräsen. Hon kan gå o nosa på mat utan att äta ett par dagar o sen slukar hon maten den tredje dan. Knepigt det där. Tur att naturen ordnat så att ev. salmonella sköts av katten själv. Ganska otroligt egentligen.
Kram

2018-01-31 @ 15:31:22
URL: http://paulaz.se
Postat av: KajsaLisa

Han ser ut att må bra efter tonfisken.

2018-02-01 @ 00:14:06
URL: http://kajsalisasblogg.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Men stackarn... Skönt att han verkar vara på bättringsvägen i alla fall! Hoppas han kryar på sig snabbt nu.

2018-02-01 @ 09:38:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Godmorgon, ja, lite sen kanske, har hostat mig igenom natten. Nej tyvärr, alla grannar här har exakt likadana lägenheter med dusch. Dock fick jag igår ta hundbadkaret till hjälp när jag skulle skölja ur färgen för att inte slabba över hela badrummet! Ha en fin dag, vi har nog fått 2dm nytt vitt märkte jag vid fågelmatningen. Kram

2018-02-01 @ 09:53:20
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Men så trist...hoppas det läker...

2018-02-03 @ 09:33:33
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0