4 år idag!

Idag fyller vår lilla Busan 4 år!
Jag har varit med henne från
första stund, för hon är född här 
hemma i köket, minns det som igår
   
En go liten kattfröken som
gör det som passar henne.
Klurig som bara den,
kan öppna kattluckan och
smita ut fast den är låst.
 
Det ska inte gå enligt tillverkaren men..... 
Busan hon kan. Maken har sett hur hon gör.
Luckan styrs med chippet hon har i
nacken som talar om vem hon tillhör.
Buffar man med huvudet mot luckan 
när Matte har låst den för natten, så kan 
man få chipläsaren att läsa utifrån och
ge ifrån sig ett lite svagt klick.
Är man då snabb med tassen och 
 trär in en klo i luckans kant så
kan man dra luckan inåt.
 
Och vips så är man ute i det fria, fast Matte
har sagt nej.  Men det krävs att man är en
liten och smidig tjej för att krånga sig ut
när luckan öppnas på fel håll.
 
 
Här det balansgång för att
komma åt det goda näckrosvattnet.......
 
Grattis på födelsedagen och fortsätt
göra som du vill - viktigast är att du
är en lycklig liten katt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Stort GRATTIS till kluriga Busan! :-)

2018-07-08 @ 09:43:13
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Söt och finurlig katt.
Grattis till söta Busan.
En kissemiss som gör skäl för namnet.
kram

2018-07-08 @ 09:47:11
Postat av: H i Östergård

Smart och gosig katt. Tänk vad en liten katt kan klura ut. Du får klappa henne lite extra från mig.
Kram och ha det så gott.

2018-07-08 @ 09:56:43
Postat av: Paula

Grattis Busan, du är bäst! Lever upp till ditt namn, fast kanske du skulle hetat Einstein istället så smart som du är! Fattar inte matte att hon är ett nattdjur och älskar att tassa omkring i sena timmen. Men hon är förstås rädd om sin skatt. Jag har idag behandlat bägge mina katter för mask, genom droppar i nacken. Totalt omöjligt att få dem att inta något via munnen! Astrid vet jag har mask, Torsten blir bara magrare och äter dåligt så jag hoppas han också blir bättre. Kramiz

2018-07-08 @ 13:27:42
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Katter är smarta djur, vilket hon bevisat!
Grattis till världens bästa Busan!
Ha en bra dag!
Kram

2018-07-09 @ 07:27:13
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0