onsdagen den 13 juni....

... då öppnade sig himlen och släppte ner 50mm regn,
med en väldig fart. Idag när jag kom in i ena garaget
hade jag lite extra arbete...... vattnet hade forsat in.
Det har aldrig hänt tidigare under de 16 år som vi
bott på Skogsliden. Men växterna i landet blev glada,
de om jag har i krukor får jag nog däremot anmäla till
simskola......har i eftermiddag tömt ur vatten ur krukorna
och planterat om en del. 
Den stora gröna grodan köpte jag i handelsträdgården förra veckan.

Kommentarer
Postat av: Paula

Köpt groda? Men du har ju redan din prins!! Måste varit ett rejält regnoväder...Jag flyttar dagligen på mina stora krukor med chiliplanta, det blåser, det regnar , solen skiner, nej fy, va jobbigt. Enklare att handla chili direkt i burk...Natti

2018-06-15 @ 01:16:46
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Aha ... var det du som snodde allt vatten! på skolavslutningen vid Löfstad droppade det en del, men jisses vad det måste ha vräkt ner hos dig. Jag såg bilderna från Linköping på Östnytt och det såg inte ett dugg kul ut! Inte kul med översvämning i källaren ... bara en massa extrajobb!
En fin groda ... måste nog ta mig en tur dit också :)
Önskar dig en fin dag!
Kram

Postat av: Ama de casa

Marken hade väl blivit så torr och hård så den inte hann med att suga åt sig det välkomna vattnet när det kom i såna mängder.
Skönt med "lite" regn, men det verkar som det inte är nån måtta med nåt väder uppe hos er denna vår/sommar...

Söt groda! :-)

2018-06-15 @ 08:29:52
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Heeej vännen, jag är tvungen att fånga in dina kommentarer varje gång, annars hamnar dom i skräpposten. Jag vet inte varför det är så, någon mobbar dig förfärligt! Av alla som regelbundet kommenterar på min blogg är du den enda jag måste godkänna varje gång! Så bli inte orolig om du inte ser kommentaren direkt, den kommer nästa gång jag varit inne på sidan och sett vad som hänt. Mobbningsombudsmannen borde absolut ta tag i detta. Jag har även pratat med min dotter som är kunnigare än jag men hon kan inte heller hitta någon förklaring...Ha nu en skön fredag, o håll i hatten för det blåser. Nu kanske dina fina lockar raknar! Kram

2018-06-15 @ 09:36:35
URL: http://paulaz.se
Postat av: Rost och rädisor

50 mm, wow! Bättre med störtskur än inget alls även om det blir merarbete. Här klipper jag nu ner perenner som helt enkelt har vissnat bort och det som faktiskt är grönt är bara hälften så högt som vanligt. Det är tufft att vara växt på en sandås.
Önskar fin helg
/Anette

2018-06-15 @ 23:04:29
URL: http://www.rostochradisor.blogspot.se
Postat av: åsa i åsele

Otur då det kommer regn i sånna massor.

kram

2018-06-16 @ 13:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0