hemma igen....

... efter en underbart varm och
solig vecka på en utav mina 
favorit öar!
Har sett massa ödlor på den här resan, så coolt att se
när de springer lodrätt upp på murarna.
Det blommar som aldirg förr, troligen för
att det regnade där nästan hela februari. 
Nu är alla vattenmagsin fyllda.
Jag föredrar att bada i havet, men när det är 30 grader varmt är
det gott att även ta ett dopp då man kommer hem från stranden.
Den goda Paellan på restaurang Portoro - ett måste då man 
kommer ner - och så glada de blev på restaurangen då vi 
dök upp igen. Surprise ropade ägaren å, kom och kramade om oss!
Skärtorsdagen var det gott om inhmesk befolkning på stranden.
Jag var mer i havet än på stranden denna varma dag.
Vi avslutade vår vistelse på VIP -pizza.
Jag åt en Canaria, pizza med skinka,
tonfisk och räkor -magiskt god!
En vecka går fort, alldelse för fort.
Nu hoppas jag att våren kommer här hemma!
Ganska mycket färg i bilderna så det får även bli
ett bidrag till Gärdsmygens temavecka i färg
 

Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Välkomna hem igen! Vilka fina bilder. Så härligt det måste ha varit att ladda batterierna med en veckas solsken och bad. Ha en fortsatt GLAD PÅSK. Kram

2018-03-31 @ 12:05:20
Postat av: Anki

Välkommen hem igen! Ser att ni haft en riktigt härlig vecka - skön kontrast mot kylan här hemma :)
Otroligt så fint den blommar Bougainvillean!
Ha nu en fin fortsättning på påskhelgen!
Kram

2018-03-31 @ 14:09:01
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: Farmor

Välkomna hem! och ha en fin fortsättning på
Påsken! Kram från Farmor!

2018-03-31 @ 14:24:20
Postat av: åsa i åsele

Välkommen hem <3
Så fina bilder Du bjuder på :)
kram

2018-03-31 @ 16:39:23
Postat av: Ditte

Vad trevligt och fint med lite värme på Gran Canaria och skönt med sommarkänsla.
Förstår att ni haft fina dagar.
Välkommen hem!
Och Glad Påsk!

2018-03-31 @ 17:17:20
URL: http://dittemitti.se
Postat av: Paula

Oj, är du hemma? Jag trodde du på stående fot tog vändande plan tillbaka för inte har väl våren anlänt så mycket ens hos dig, solen till trots! visst såg det skönt ut, och jag längtar tills jag kan börja simma, jag som inte simmade en enda gång förra sommaren. Nu har jag lovat mig själv att jag ska bada ofta, helst på mornarna, för jag kommer att ha stranden närmare efter flytten. Ljuvliga blomster, och hela ön var väl som en nyutsprungen ros! Kram

2018-03-31 @ 21:18:16
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ama de casa

Välkommen hem igen! Förstår att du har haft en toppenvecka på underbara GC :-)

Vi hade en ödla - Örjan - som bodde på terrassen. Nu har jag dock inte sett till honom på jättelänge. Synd. Jag gillar ödlor! Att dom sen äter mygg och annat otyg är ju bara en bonus :-D

2018-04-01 @ 09:34:17
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anna

Åh vad härligt det ser ut. En massa sol och god mat är ju livet. Mmmmm ödlor är verkligen fascinerande.Härliga bilder som värmer. Välkommen hem igen.

2018-04-01 @ 17:05:29
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0