vilken sommardag det varit....

.... är det verkligen den 12 oktober?
 
Har varit ute hela dagen. Började med en
7 kilometers promenad vid klocka sju..... sen fortsatte
jag med att klippa ner alla pioner.
Tog en andra frukost och så ute igen
och klippa ner andra växter. 
Sen innan lunch åkte jag in till stan på drop in tid av
Twinrixvaccination. På vägen hem tog jag en tur 
om affären och kompletterade med lite
som fattades och så köpte med sushi till lunch.
 
Efter lunch var det så varmt att det gick att vara ute och 
jobba i bara jenas och kortärmat, njöt av kaffe på trappan.
Fortsatte på baksidan och tog upp de dahlior som vuxit i
den nya stora odlingslådan och tänk jag fick ihop en 
bukett till den här säsongen.
 
Ett ensamt litet bi besökte solhatten
  
Fortsatt med att tömma den ena komposten,
satte upp och hägnade in fågelmaten.
Vilket kackel det blev då jag höll på 
med det - tänk att de vet att restaurangen nu har öppnat!
 
Nu blir det mat och ett glas rött och soffhäng.....
imorgon börjars det om med promenad och sedan 
fika med en kompis på stan. Till eftermiddagen finns
det mer trädgårdsgöra =) om man vill! Ååå jag vill!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Ja, vilken underbar dag det blev! Du är verkligen flitig som en myra!
Jag måste nog sätta fart jag också :)
Ha en ny bra dag i trädgården!
Kram

2018-10-13 @ 07:16:01
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Så härligt! Nu ska du få ett trädgårdstips av mig - oväntat va? ;-)
Vänta med dom taggiga växterna tills det blir kyligare väder - man river sig så dant på armarna annars :-D

Hoppas du får en lika fin dag idag!

2018-10-13 @ 09:39:09
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anna

Mmmm visst är det härligt. En kaffe på trappan slår det mesta. Så skön känsla att fixa inför vintervilan.

2018-10-13 @ 11:27:46
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: åsa/nalta norland

En riktigt härlig dag :) Att sitta ute å njuta av solen i mitten av oktober känns lyxigt.
kram

2018-10-13 @ 12:58:05
Postat av: Paula

Har du tagit en influensaspruta? Det har jag aldrig gjort...visst är det brittsommar nu, fast här kommer sol och värme först långt inpå eftermiddagarna, men vackert så. Tyvärr har vi knappt kvar löv i träden, men det hör livet till. Ha en fin söndag" Kram

2018-10-14 @ 00:01:56
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0