Ledig fredag....

.....ledig och ledig, det har gått i ett från morgon till sen eftermiddag.
Började dagen med att gå ner på huvudlagret (källaren), jo det fanns olja hemma.
Bra, då bestämde jag mig för att efter lunch oljar jag in trädäcket.
 
Men innan lunch så hängde jag på låset till Blomsterlandet,
de hade annonserat om pelargoner för runt 20 lappen - det var
nog bara lock varor för det fanns dåligt med pelargoner i den prisklassen.
Däremot var det väldigt många 70+ i butiken, det märks att vaccinationen tagit fart. 
(tidigare har man varit så gott som själv en fredag kl. 10 i den butiken) 
 
Men ut kom jag med 4 pelargoner , 6 jordgubbsplantor och två Magnolior....
 
Efter lunch så fullföljde jag min plan.
Här i halvtid tog jag mig en kopp kaffe.
När allt var oljat och klart så tog jag fram spaden och planterade ut magnoliorna.
Den gula fick sin plats vid syrenen, där får den vindskydd av både Ligusterhäcken och syrenen. Den andra hamnade i den nya perennrabatten.
 
Imorgon kan jag nog skåda de första  utslagna tulpanerna.
 
Och Fänrikshjärtat från farmor och farfars sommarställe är också på gång.
 
Det händer mycket i trädgården nu och det finns hur mycket som helst att pyssla med ute om man vill. 
 

Kommentarer
Postat av: Ditte

Verkligen ett rejält dagsverke som du ägnat dig åt. Och fint blir det verkligen. Jätteroligt med nya växter och magnolior är ju så vackra.
Att det fanns löjtnantshjärtan visst jag men hade ingen aning om att det också fanns fänrikshjärtan.Mne nu har jag sett dem och de verkar vara liknande men en modell mindre. Jätteroligt att få se bilder från din vackra trädgård. Ser fram emot många.

2021-04-16 @ 21:37:13
URL: http://dittemitti.se
Postat av: BP

Ledigt och ledigt, ja det kan man ju tolka på olika sätt! Gissar att du känner en och annan muskel som du inte visste att du hade. Hoppas att knät höll!

Minns att det var boom till DIY-varuhus och blomsterhandlare även ifjol vid samma tid. Man "tröstköpte" redan då...

2021-04-16 @ 22:27:51
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Paula

Så fantastiskt hur snabbt allt växer och blommar! Och det gäller att hänga med i svängarna, för fy bubblan så fort det går! Man vill ju frysa tiden var och varannan dag i blomstertider. Kram

2021-04-17 @ 00:03:36
URL: http://paulaz.se
Postat av: Stefan Karlsson

Det kliar i fingrarna på frugan. Hon vill inget hellre än att ge sig i kast med trädgården, men innan detta kan ske ska vi få ett nytt trädäck....som vi egentligen skulle fått för länge sedan om inte pandemin...

2021-04-17 @ 09:04:34
URL: http://stefansvardag.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Lite vådligt för dig att besöka trädgårdshandlare, du kommer alltid hem med mer än det var tänkt ;-)
Duktigt jobbat både med oljeri och trädgårdspyssel!

Ha en fin lördag :-)

2021-04-17 @ 09:12:22
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Micke

Vaccinationerna fortsätter, skönt när allt är klart och alla kan gå vidare som vanligt med sina liv.

Trädäcket där, riktigt bra jobbat, det där får man ju göra emellanåt, fint blir det ju.

Ha det så fint nu.

2021-04-17 @ 09:43:20
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Farmor

SÅ trevligt att se att Fänrikshjärtana lever
kvar.Men du sköter allt och har det så
fint i din trädgård ! Ha det så gott !
Kram från Farmor!

2021-04-17 @ 11:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0