Måndagmorgon....

Lite snett är också rakt...... eller hur!
(Jag klipper alltid på frihand....min morfar var mer nogrann och spände alltid upp snören då han skulle klippa det minnns jag allt från min barndom. Han klippet sin häck manuellt med en stor häcksax, jag kör med maskin, den träningsvärken räcker för mig.
Att klippa på frihand och använda sig av ögonmåttet, det blir mer spännade .)
 
Klippningen av häcken blev efter vad knät ville.
Det ser bättre ut än oklippt iallafall. 
 
Sen blommar det på rätt bra i rabatterna. Räknade till ca 60 knoppar på den här gamla pionen på södersidan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Varje liten ledig stund måste tillbringas ute för att inte missa när något slår ut.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Måndagsmorgon? Hos mig är det tisdag... ;-)
Snyggt klippt! Minns när en granne klippte av sladden till häcksaxen en gång. Tror han köpte en batteridriven variant efter det.
Det blommar verkligen fantastiskt fint hos dig!

Ha en skön vad-det-nu-kan-vara-för-dag :-D

2021-06-15 @ 09:00:08
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunnel

Oj, vilken blomsterprakt det är hos dig. Jag klipper alltid också på frihand och inte gör det så mycket om det inte är helt rakt. När häcken börjar växa igen märks det inte. Kram

2021-06-15 @ 10:43:34
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: H i Östergård

Vad underbart det måste vara att ha så många vackra blommor. Den ena är finare än den andra. Det är svårt att hitta någon direkt favorit. Men den gamla pionen med så många blommor får bli min "vinnare". Kram på dig.

2021-06-15 @ 13:01:32
Postat av: Ditte

Bra jobbat med häcken. Och ett gott ögonmått har du. Had jag varit i farten hade det blivit en berg och dalbana i modell mindre. Och ojämn- Så roligt att få se din vackra blomsterprakt. Tänk 60 knoppar på denna gamla pion. Fantastiskt.

2021-06-15 @ 21:25:02
URL: http://dittemitti.se
Postat av: BP

Personligen ogillar jag ju "perfekta trädgårdar". De tillhör franska slott enligt mig, så jag gillar din häck.
Å med tanke på alla pioner som du visar upp idag så utgår ju iskallt ifrån att det kanske blir två månaders färgglädje under vintern här hos dig:-)

2021-06-15 @ 23:18:30
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Paula

Ja nu har du inte tid till annat än hålla ögonen på vad som händer i trädgården. Jag räknar numera Carl Larsson-trädgården till min egen, den ligger så nära så jag går där nästan varje dag. Dottern fotar knoppar och utslagna blommor, själv njuter jag mest. Häcken blev bra, inget ska vara perfekt, det är det inte i naturen heller. Kram

2021-06-15 @ 23:36:17
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0