Att göra en förändring….

Jag följer Åsa med bloggen: 

https://naltanorrland.blogspot.com/

titta gärna in där och läs/lär dig mer.

 

För ett liv med bättre mående tänker jag nu haka på

hennes ”utmaning” - Att få till en förändring.

 

(Hur svårt kan det vara, för mig som är fullt frisk för övrigt?

- För min del handlar det om prioritet. Jag har satt mål som

är fullt uppnåbara - för mig, det handlar om att få in vanan.

Nu har jag 66 dagar framför mig., men jag väljer att sätta

små delmål med belöningar utmed de 66 dagarna.

Vad belöningen är har jag inte bestämt, men jag tänker att

det kan handla om en ny träningströja, fingervantar,

massage……ja, vad som känns aktuellt för stunden) 

 

Mitt mål är att varje dag ska innehålla en promenad, typ ett

varv i spåret och dessutom minska på godisintaget.

Jag börjar idag.

Vissa dagar behöver man en bit mörkchoklad och det

tänker jag fortfarande äta - men allt annat godis går bort=)

 

Det blir tufft för sockerråttan....

 Rosorna blommar nu om...

Kommentarer
Postat av: åsa/nalta norrland

Kul att Du hakar på <3
Jag börjar dock på måndag då jag behöver vidta vissa förberedelser...
Eller egentligen så påbörjade jag en förändring i å med jag bloggade om detta för nån dag sedan.
66 dagar, eller 10 veckor till utvärdering.
Lycka till, kram

2018-09-15 @ 14:54:21
Postat av: Ama de casa

Vilka braiga mål du har satt upp! Det kommer säkert att gå superbra också :-)

Lycka till!

2018-09-16 @ 10:15:06
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Ojoj, du är ju redan så himla duktig, ska du göra ännu mer? Jag fick en liten kick när jag skaffade stegräknaren, tar faktiskt en lite extra lång promenad om jag ser att tusen steg fattas till mitt mål på kvällen. Och det är ju bra. Men, vissa dagar funkar ju inte med några 10000 steg. Som igår då jag åkte till doktorn och la mig o sov när jag kom hem. Idag bröt förkylningen ut, kanske kom alla mina problem därifrån? Tar det lugnt idag också,. Men lycka till du, jag är helt säker på att du genomför det du bestämt dig för, glöm bara inte att ha roligt också! Kramen

2018-09-19 @ 16:37:35
URL: http://paulaz.se
Postat av: Susanne /gemsofmylife

Bra intiativ jag har precis hittat en bok om ändring i livet ochså så jag försöker jag med ;)
KRAM

2018-09-20 @ 12:25:33
URL: http://nouw.com/mrssusanne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0