Många meter hallonland.....

Hallonlandet har en speciell plats i mitt hjärta – det var det första i
trädgården som jag blev alldeles förälskad i - det kom en känsla av
att detta måste jag bara ha! Nu har det gått lite mer än tio år sedan
vi blev lyckliga ägare till Skogsliden.
Men hallonlandet har inte alltid varit som det ser ut nu – det krävdes
mycket tid och tålamod att utrota all kirskål som slingrat sig om
hallonrötter och plantor. Men jag vann tillslut!

Igår när det var bra väder, kant grävde jag hela landet på dess utsida
och det har nu fått en inramning av kantsten. För då blir det lättare att
komma åt med både trimmer och gräsklipparen. Insidan gjorde jag
iordning förra året med plattor och sten in mot grannens häck.


Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Vilket fint hallonland. Att vinna över kirskål är verkligen en bedrift. Jag har ännu inte lyckats efter ca 30 års slit. Ha en skön söndag! Kram H.

2012-04-22 @ 09:00:53
Postat av: Lina

Så roligt att du också bloggar nu...jag verkar bara få mindre och mindre tid för det. Men den är ganska rolig att ha ;)



Hallonland är ju det bästa man kan ha i en trädgård!!

2012-04-22 @ 10:28:54
URL: http://linalotta.blogg.se/
Postat av: Farmor

Vilket hallonland .Där kommer du att skörda

en hel del när det blir så dags.

Jag ser redan fram emotnågon liten syltburk .....

Fick ju vara med o smaka förra året !

2012-04-22 @ 19:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0