Blåsippan....

Blåsippan ute på Skogsliden står,niger och säger nu är det vår.....
Det är lyx att ha egen små blåsippor!
De har stått här och väntat på solen, i helgen som var, fanns det underbara knoppar.Men idag lyser det i underbaraste blått! Flera tuvor finns det här bak i min egna skog.
Idag har det varit heldag i trädgården, fått så mycket gjort. b.la. två träd satta och fyra buskar.Mer om det en annan dag! Har haft Sädesärlorna med mig hela dagen, men så fort jag tar fram kameran så är de putsväck. Bilden jag har är tagen genom köksfönstret den där dagen då jag först fick syn på dem. Men jag ska inte ge mig, vill ju ha båda på samma bild!
 
En liten liten ärla, så blir det då man har fel objektiv!
 

Kommentarer
Postat av: Heléne

En liten söt ärla i trädgården och blåsippor. Det är riktiga vårtecken! Underbart härligt. Kram

2013-04-25 @ 17:17:54
Postat av: Mia

Meeeen, jag vill också ha blåsippor och ärlor! Tålamod.... ;-) Kram på're!

2013-04-25 @ 18:38:45
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Farmor

Vilken lycka att ha blåsippor
i den egna skogen .
Ha en trevlig helg !

2013-04-26 @ 08:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0