vid trappan....

som leder upp till ytterdörren är
det nu som i en rosa dröm...
.....en rosa dröm med underbar doft.
Den här skönheten är gammal dam må jag säga.
Min mormor som fyller 93 i sommar,  
tog henne med från sitt föräldrahem då
hon flyttade från Värmland,
till sin stora kärlek i Småland.
I många år stod den där så fint på Dalagatan och
vårdades ömt av både morfar och mormor. 
Men då mormor för några år sedan sålde huset.
Så delade vi upp pionen - jag är så lycklig och
glad att den trivs här hos mig.
En dam som gett kärlek säkert sedan 1800- talet

Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Så underbart vacker! Tänk att du fick den att trivas så pass att den blommar så rikligt. Hoppas du har en skön fredag. Kram

2015-06-26 @ 13:45:32
Postat av: åsa i åsele

Häftigt med en sådan gammal växt å så fint den blommar.

2015-06-26 @ 13:51:36
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Fixaren

Så roligt att du får den att leva vidare tror att den kommer från din mormors mormor du får kolla upp det

2015-06-26 @ 19:31:47
Postat av: Paula i pörtet

Men så roligt att läsa att du har en mormor kvar i livet! Hoppas hon är pigg och mår bra! I min släkt blir man inte så gammal, min egen mormor hann precis fylla sjuttio. Hon var min trygghet och min bästa vän, vi bodde tre generationer kvinnor tillsammans under min barndom när mamma skilt sig. Mina röda pioner är nu utblommade, din rosa är helt underbar! Idag ska jag iväg och ladda upp med nya böcker på biblan, dom hotar med värmebölja och då behöver jag mycket läsbart när jag inte orkar röra mig...
Måndagskram

2015-06-29 @ 13:31:25
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0