Vintertid....

... bokslukartid! 

 

Hustrun av A S A Harrison

Jodi och Todd har levt tillsammans i över tjugo år. Den flammande passionen har sedan länge försvunnit. Jodi har lärt sig att se mellan fingrarna med Todds ständiga otrohet. Men när Todd inleder ett förhållande med den unga Natasha går han ett steg för långt. Den välpol erade fasad Jodi arbetat så hårt för att upprätthålla krackelerar och makarna dras in i ett psykologiskt maktspel. Och det är först nu som Todd på allvar inser vem hans en gång så fogliga hustru egentligen är Hustrun har vunnit en mängd priser, till exempel bästa psykologiska thriller i The Guardian, och blivit utvald till månadens bok av Amazon.

 

Skuggpojken av : Carl- Johan Vallgren

Sommaren 1970 försvinner en liten pojke från Kristinebergs tunnelbanestation i Stockholm. En främmande kvinna tar honom vid handen och går därifrån, och han är borta. Många år senare försvinner också pojkens bror, Joel Klingberg. Hans fru vänder sig till Danny Katz, makens gamla vän från försvarets tolkskola, ett språkgeni med solkig bakgrund, och ber honom om hjälp. Katz går motvilligt med på att börja leta, och upptäcker snart att det finns fler hemligheter i den mäktiga familjen Klingberg. När någon försöker sätta dit honom för mord blir hans sökande också en kamp för överlevnaden.Skuggpojken är en resa in i människans djupaste mörker, en värld där inte ens döden betyder slutet.

MedSkuggpojken inleder pseudonymen Lucifer en serie noir-thrillers med Danny Katz i huvudrollen.

 

Svinen av: Carl- Johan Vallgren

Jorma Hedlund har egentligen dragit sig tillbaka, det är slut på det kriminella livet. Men tipset om värdetransporten är för bra för att passa. En sista stöt, sedan får det vara nog. Till en början löper allt enligt planerna. Men rånet går fruktansvärt fel, och Jorma blir en jagad man. Samtidigt försöker Danny Katz ta reda på vad som har hänt hans förra knarklangare Ramón och hans flickvän Jenny. Katz gamla sug efter droger har dragit in honom i en härva som bara växer. Hur gick det till när Ramón plötsligt kom över en massa knark? Och vem är egentligen Jenny? Spåret leder till en början in i Stockholms porrbransch och därefter i en riktning Katz aldrig hade kunnat ana. Bara en sak är säker: någon vill hindra honom från att hitta sanningen.

Carl-Johan Vallgren skriver som Lucifer. Svinen är en fristående fortsättning på Skuggpojken (2013), den andra boken i en serie noir-thrillers om Danny Katz.

Recensionerna är tagna på : http://www.bokus.com/


Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Intressant. Tack för tipsen :)

Så länge Elin har feber + en feberfri dag blir hon hemma, eftersom jag inte jobbar utan är sjukpensionär spelar det ju ingen roll hur länge jag har hon hemma, behövs ju inget sjukintyg.
Det var ett bra läkarbesök.

Ha en fortsatt fin måndag, kram

2016-01-18 @ 13:30:17
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Jag ska börja leta upp lite böcker nu på biblioteket.se eftersom jag numera är ägare av en läsplatta :-)

2016-01-18 @ 17:36:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Jag använder alltid det där kamerabandet när jag fotar. Men sen kan jag sopa ned den från bordet, eller misslyckas med att ge den till Anders... :-)

2016-01-18 @ 17:37:53
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anna FR

Åh vd jag önskar att jag kunde läsa..jag bara typ ..somnar. Suck..suck trippelsuck.

2016-01-23 @ 14:39:53
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0