Många gnäller....

.....på post nord.

Men jag är mer än nöjd över vad vår brevbärare fixar med.

Det är inte många gånger jag behöver
hämta ut mina paket nere på utlämningsstället.
Om paketen går ner i brevlådan så tar han med dem.
Har jag kort eller brev som ska skickas så hänger
jag bara ut dem med en klädnypa.
( Vi har inte lantbrevbäring)

Kanske har jag den bästa servicen för att jag

med jämna mellanrum förser honom med lite godsaker?

På Luciadagen fick han den 

här plåtburken fylld med Florentiner.

 Igår låg det ett julkort i brevlådan där han tackade.
  
 

Kommentarer
Postat av: BP

Vilken fin plåtburk - love it!
Jättekul att du är så nöjd med din brevbärare. Du verkar bo utanför stan, för en sådan suverän service får man då inte här. Att fästa brev som ska skickas med en klädnypa så att han kan posta dom - ja, det har jag då aldrig varit med om.
Förstår att du är rädd om din brevbärare och ger honom presenter då och då. Det skulle jag också göra.

2019-12-17 @ 18:58:27
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ditte

Verkligen en fin och röd plåtburk och jag kan verkligen förstå att din brevbärare blev glad över kakorna. Tyvärr kan jag inte påstå att Post Nord fungerar bra hos oss. Men om den gjorde det så skulle jag också visa uppskattning ibland.

2019-12-17 @ 21:24:55
Postat av: Anki

Vi har samma service, men vi har ju lantbrevbärare :) igår fick jag ett paket i brevlådan som det stod fel efternamn på, men brevbäraren visste ändå att det skulle till mig :)
Fin kakburk ... klart brevbäraren blev glad!
PostNord ska nog vara glada att de har så bra personal!

2019-12-18 @ 06:39:14
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Sååå himla smart att muta brevbäraren! ;-)

Snacka om bra service! Kul att höra nåt bra om Postnord också :-)

Här försöker dom också leverera paketen direkt. Eftersom våra brevlådor är så onödigt små (ryms inte ens ett A4 i dom, såna försändelser "sticker ut") så ryms det sällan ett paket. Men brevbäraren har med paketet och ringer på porttelefonen. Är man inte hemma så läggs ett avi i lådan och man får hämta ut det på posten.

Ha en fin lill-lördag!

2019-12-18 @ 10:09:58
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: H i Östergård

Tänk vad han måste ha blivit överraskad och glad för den fina burken och de underbara kakorna. Det är klart att det ger pluspoäng och att du får extra service.
Kram på dig.

2019-12-18 @ 17:11:03
Postat av: Mia

Men så himla omtänksamt av dig, vilken glädje att få sån uppskattning för sitt jobb!

2019-12-18 @ 19:44:12
URL: http://tanthuset.blogg.se
Postat av: Paula

Såg glad jag blir över er fina relation, brevis och du! Den servicen får inte jag här på landet! Kram

2019-12-18 @ 21:16:26
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0