varför äta en liten glass.....

....när man kan äta en stor?

Varför äta en pizza, när man kan äta två?

 

Så säger en utav makens gamla kompisar.

Det här uttrycket använder vi oss av lite nu

som då, fast vi byter ut glassen/pizzan.

(men det ör bara 2 pizzor om man cyklat Vätternrundan på

30mil och då toppas de även av en påse chips)

 

Så idag när det var rea på planteringsbord

så stod jag där i butiken och sa tyst för mig själv:

Varför bara köpa ett när man kan köpa två!

 Sagt och gjort, det fanns två bord kvar.
Nu har jag grundmålat dem, imorgon hoppas jag

på bra väder så att jag kan lägga på den rätta färgen =)

Jag vet precis var jag ska ha dem och vad jag

ska ha dem till!  Det blir inte till att smutsa ner dem med

jord och plantera växter på.

(Jag hade en bild till, men den var tydligen för stor att ladda upp - suck)


Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Ännu ett spännande projekt alltså - och en klipphängare... ;-)

Ha en fin dag!

2019-07-05 @ 09:07:54
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Åke

Min livskamrat har ett exakt likadant, hon oljade in sitt och har använt sitt flitigt till alla växter ute i trädgården. Ett mycket praktiskt designat bord... men det ligger plåt ovanpå vårat... kanske inte är samma, men ser likadant ut.

2019-07-06 @ 06:54:03
URL: http://www.nacka144.se
Postat av: Anna

Så fint. Tack för sms. Är i Bäcka och kan inte skicka meddelanden till dig. Jättekonstigt. För det går till alla andra jag skickat till.
Nåväl. Så stiligt det blev. Grått är så fint. Kul kul. Bra jobbat. Kram på dig syster yster.

2019-07-06 @ 09:50:34
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0