Nackdelar med kattlucka....

En rolig leksak tyckte Elvis som tog in den,

genom kattluckan och upp till hallen.

(Det är helt obegripligt hur en katt kan jama som en

tok samtidigt som den har ett byte i munnen).

 

Jag var inte lika road  över  ”leksaken” som släpptes lös på  hallgolvet. 

Vesslan rymde ner i källaren samma väg som den kommit in och Elvis efter…..

Jag skyndade ner för trappan och stängde igen en dörr

för att få ett begränsat utrymme att leta i…..

Men den ”jakten” gick inte så bra.

Det slutade med att jag öppnade upp källardörren ut och

hoppades på att den skulle hitta ut självt.

 

Efter ett par timmar testade jag att få fram den med

dammsugaren,(jag misstänkte att den var under en hylla)

det enda som hände var att den sprang över min fot och bytte

till ett bättre gömställe.

Källardörren stod öppen hela eftermiddagen…..

Senare på kvällen hittade jag den död på golvet.

Jag såg inga bit märken så jag vet inte om den dog av stress

eller om någon av  katterna  ändå gjort slut på den.

 

 Vesslor är inte så små.... 
 

Kommentarer
Postat av: BP

Fyyyyyy, så äckligt! Tycker det är tillräckligt störande när katten håller en död mus i munnen och presenterar den stolt på hallmattan. Min mans bästa kompis har katt som älskar visa upp sin fångst.

Det som är konstigt är ju om det var Elvis som tog kål på vesslan, så borde han väl ätit upp den eller? Kan ingenting om "kattjakt", vilket nog är lika bra.

PS. Antar att du inte slänger vesslan i komposten utan... DS.

2020-09-30 @ 20:36:27
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Mirjam

Stolt kisse som kom hem med sitt byte, tänk så otacksamma vi människor är ;) Nu vet du i alla fall att den inte springer omkring i huset!!

2020-09-30 @ 22:03:38
URL: http://tanthuset.blogg.se
Postat av: Paula

Oh, dom är ju så söta! Men hamnar den i kattens klor, då är det godnatt...Jag gillar inte heller när katterna jamar högljutt o man öppnar och in kommer både katt och byte...
Vet du, Blinka tog kål på en vessla en gång, hon hoppade rakt upp i luften o dök därefter ner i marken med nosen före. Och vesselstackarens liv var ändat...

2020-09-30 @ 22:18:50
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Haha ... ja, men nu är du väl hård - kunde inte Elvis fått lekt med den en stund. Nej ... jag fattar - Sixten hade inte heller fått ha den som leksak inomhus. Tycker lite synd om vesslan faktiskt, men är man oförsiktig, så ...

2020-10-01 @ 06:06:59
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag tycker dom är jättesöta, vesslorna. Men inte vill jag ha dom inomhus... Nu vet du att den inte är kvar där inne om inte... Tänk om han hade en kompis? ;-)

Ha en bra start på månaden!

2020-10-01 @ 08:45:23
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0