Snart....

 
 slår den andra magnolian vid trappan ut.
 
Igår så började ortopeden med att rita på mitt knä, sen sa han:
-Det här är din framtid...
Då lyfte jag upp benet och tittade. Han hade med spritpenna ritat en springande streckgubbe.
 
Så jag hoppas verkligen på full fart igen efter rehabövningar. Har mejlat min gamla sjukgymnast, han har satt mig på väntelistan.....men jag fick några övningar att börja med idag av ortopeden.
 
 
Det tog väl en timme från att jag fick första bedövnings sprutan till att jag satt med kaffe och macka på uppvaket, fast jag var ju vaken hela tiden. Det var som jag befarade det är lite atros och sedan tog han bort fragment av inre menisken . Han trodde att det är menisken som bråkat med mig mer än atrosen. Men nu vet jag hur jag ser ut på insidan i knäleden. Idag mår jag så där, jag får ju belasta benet fullt ut, men det är stelt att gå på. Rehabövningarna gick hyfsat bra att göra, har en omgång kvar att göra nu i eftermiddag. Mår illa till och från.....men det kankse beror på alla värktablettar man ska stoppa i sig, jag är inte van vid det. Så nu har jag bestämt att jag drar ner på tabletterna, jag kör på ibumetin och behöver jag så får jag väl komplettera med alvedon. 
Nu ska jag halta ut och vattna i växthuset. 

Kommentarer
Postat av: Micke

Atros har min hustru lite problem med, men än så länge fungerar det ju trots det.
Hoppas stelheten försvinner snabbt så du kan springa igen, inte som en streckgubbe kanske men som "vanligt".

Menisken har jag ingen koll på riktigt, fast den ska sitta i knät säger min fru, vilken tur att din läkare visste det ;)

Ha nu en underbar Valborg.

2021-04-30 @ 15:52:08
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Ditte

Så skönt att det är gjort och att du också var vad som orsakat din smärta. Ont kommer du ju att ha ett tag. Absolut! Och ta det försiktigt så du inte överbelastar. (Hälsar min dotter här som ä sjukgymnast. Hon har opererat knät flera gånger och av olika anledningar) Fint att ortopeden var hoppfull och ritade en springande gubbe på knät.
Önskar dig nu god bättring och att rehab går som planerat.
Trevlig Valborg.

2021-04-30 @ 16:47:13
URL: http://dittemitti.se
Postat av: Ditte

Nu var jag så inne i ditt knä att jag helt glömde skriva att magnolian verkligen är vacker. Fin placering av den och den välkomnar ju fint.

2021-04-30 @ 16:48:47
URL: http://dittemitti.se
Postat av: BP

Den lila magnolian ser jag väldigt mycket fram emot att titta på när den är utslagen.
Å du, vad gäller operationen så gick jag igenom en likadan op 1994. Den inre menisken på mitt vänstra knä rök. Tyckte det var hur kul som helst att följa operationen på skärmen, och det som gjorde mest ont var sprutorna - fem stycken runt knät.
Rehaben tar väl en till två veckor, sedan är du fit for fight igen. Överbelasta inte knät i början, för det straffas sedan.
Minns inte vilka värktabletter jag tog, men Alvedon har aldrig funkat för mig. Är en Ipren-människa.

PS. Erbjöd läkaren att du fick ta menisken med dig hem? Den möjligheten hade jag, men jag tackade nej;-) DS.

2021-04-30 @ 20:57:45
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Paula

Vilket segdraget elände du råkat ut för med knäet! Du är tack o lov envis som synden och gör allt du kan för att bli bra, så du ska se att det lönar sig i längden! det verkar vara flera som genomgått något liknande, så hopp finns! Bamsekram och trevlig Valborgshelg

2021-04-30 @ 23:34:17
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ama de casa

Härlig inledning av ortopeden där med att rita streckgubben. Har också blivit ritad på inför operationer, men då har det bara varit typ "här ska vi skära". Betydligt tråkigare :-)

Ta det lite lugnt i början och lycka till med rehabiliteringen! Du är ju så flitig när det kommer till övningarna så det kommer säkerligen att gå jättebra.

Men du... Glöm inte glassen, den är jätteviktig :-)

Hoppas värken är lindrigare idag så du får en bra start på sköna maj!

2021-05-01 @ 09:09:17
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0