23:e februari

.....färgsprakade Dahlior i februari
 (Den här orangeröda är min allar första dahliasort. Jag fick knölen av granntanten - sen var jag fast i Dahliaberoendet. Nu betyder den här sorten lite extra, eftersom hon inte lever längre, men jag då hon blommar så kallar jag henne för Ulla)
 
 
 
 
 
 
 
Igår gick det bra att ta jympadojorna OM man höll sig till cykel/gångbanorna.
 
 
 
Hemma på södersidan har nästa all snön smält bort och gissa om jag blev glad då Vintergäcken tittat upp!
 
 
 
Våren är på ingång och den är sååååå Välkommen!
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Ulla är verkligen vacker! Jag förstår att hon framkallade ditt Dahlia-beroende :-)

Härligt att våren är på gång - tillsammans med dig där på vägen :-D

Ha det gott!

2021-02-23 @ 09:07:05
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunnel

En sån orangelysande dahlia skulle jag vilja ha. Den hade lyst upp hela min trädgård. Kram

2021-02-23 @ 09:47:25
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: H i Östergård

Ulla är min favorit idag och vintergäcken blir tvåa. Härligt med våren! Kram

2021-02-23 @ 16:59:55
Postat av: Paula

Nämen nu lever vi i skilda världar! Vi har varmt här också, men så mycket grusat efter den myckna snön så nu vill inte ens hunden gå ut för han får ont i tassarna! Dusch efter varje promenad blir det o gruset sitter fast i pälsen så man får dra lopp det. Jympaskor kan man bara drömma om, tänk så mycket lättare livet blir då man kan studsa fram! Vintergäcken får min största beundran idag, väl kämpat av den! Fick du reda på något spännande om Klåp o järntråd??

2021-02-23 @ 19:50:57
URL: http://paulaz.se
Postat av: BP

Ett välfyllt och fint inlägg. Förstår att det var just den första dahlian som la grunden till ditt beroende. De första jag tänkte innan jag läste din text var att blomman såg ut som en eld. Så den och sista dahlian får bli mina favon.
Nej, gympadojor vet jag inte om jag skulle använda än. Okej, på innergården inga problem, men på parkeringsplatsen är det alldeles för blött än. Men vi är på rätt väg.
Du har haft mera sol än jag här. Men det är åtminstone plusgrader:-)

2021-02-23 @ 20:30:02
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Ditte

Vad roligt att få veta hur ditt intresse för dahlior uppstod. Och en vacker dahlia är ju Ulla. Verkligen. Vackra dahlior idag också- Så skönt att ta dig ut med gympadojor. Hade nog kunnat gå här också idag.
Fint med vintergäcken. Den såg jag inte idag men väl ett gäng snödroppar. Bra så.
Och visst är det skönt med båren inom räckhåll.

2021-02-23 @ 22:23:18
URL: http://dittemitti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0