Valborg




Vilken härlig dag! Hade lite planer på vad som skulle göras idag, då jag var ledig. Men det har mest handlat om att bara vara och bara njuta! Att få sitta där på första parkett framför ett persikoträd i full blom med en god kopp kaffe och strålade sol det är lycka det! Gå en sväng i trädgården och se att liljekonvaljerna faktiskt är på gång, järneken som flyttade från hallonlandet förra våren har tagit sig ute i skogen. Att nu i eftermiddags solen sitta på trappan och se att den rosa/lila magnolian håller på att slå ut, samtidigt som det med vinden kommer underbar doft från den vita magnolian. En dag att minnas!
           
Järnek                              Liljekonvaljen är gå gång


Kommentarer
Postat av: Farmor

Så härligt livet kan vara en sådan här skön vårdag.

Fina bilder du bjuder på.

I morgon far jag till mitt Sjöhagen för ett par

dagar.men där har växterna inte kommit så långt.

Men fågelsången glädjer jag mig åt.

2012-04-30 @ 20:25:17
Postat av: Anna ..tassar in..

Ja..du vilken Valborg..jag känner mig helt yr av våren..du det är gott att leva när solen lyser o himlen är blå..jag är så glad att du delar mitt intresse för blommor o blad!

2012-04-30 @ 20:53:20
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: H i Östergård

Vilka vackra blommor du har i din trädgård. Här har mitt krikonträd precis slagit ut, det är alldeles fullt av små vita vackra blommor och det doftar honung i hela Östergården. Snart ska jag gå ut i majsolen. Ha en skön 1:a maj! Kram H

2012-05-01 @ 07:35:56
Postat av: Susanne Linnér

Visst är det härligt när man kan ändra sina planer och faktiskt ta sig tid att bara njuta!

Underbara blommor du har!



Kram

2012-05-02 @ 08:45:37
URL: http://sussli76.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0